مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان نکا مدیر با اشاره به کمبود پزشک در شهرستان نکا در اجرای طرح پزشک خانواده گفت: عدم عقد قرارداد به موقع با بیمه نیز موجب خارج شدن پزشکان از این طرح می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اسماعیل محمودیان گفت: مازندران بعد از  استان فارس در اجرای این طرح پیشتاز است و نکا نیز از شهرستان‌های پیشتاز این طرح در مازندران است.

وی اظهار کرد: در این برنامه پزشک مراقبت‌های لازم را بر اساس بسته‌های خدمتی ارائه می‌دهد و همه مراجعات از زمان اجرای برنامه در گام اول فقط توسط پزشک خانواده انجام می‌شود.

محمودیان گفت: براساس این طرح پزشک خانواده صد در صد مراجعات، به غیر از موارد اورژانس را می‌پذیرد و در ساعات خارج از ساعت کاری پزشکان به ویژه شب‌ها نیز پزشکان به شکل نوبتی ارائه خدمت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به کمبود پزشک در شهرستان نکا در اجرای طرح پزشک خانواده  اضافه کرد:عدم عقد قرارداد به موقع با بیمه نیز موجب خارج شدن پزشکان از این طرح می‌شود.

محمودیان از ثبت‌نام 15 هزار شهروند نکایی در سرشماری طرح پزشک خانواده خبر داد و خاطر‌نشان کرد: همه افرادی که در این طرح ثبت نام کردند باید ویزیت پایه خود را در اسرع وقت انجام دهند.

وی گفت: برای ویزیت پایه، سرپرستان خانوار با انتخاب پزشک خانواده خود به پزشک مورد نظر مراجعه می‌کنند و با پرشدن اطلاعات درمانی و پزشکی اعضای خانواده توسط پزشک، ویزیت اولیه انجام می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: 19 پزشک نکایی در این طرح پزشک خانواده در نکا مشارکت دارند که بیمه ایرانیان با 15 پزشک و بیمه تامین اجتماعی با 9 پزشک قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا متذکر شد: توزیع عادلانه سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم و هدایت خانواده‌ها در مسیر مشخص سلامت از اهداف طرح پزشک خانواده شهری به شمار می‌رود.

محمودیان در پایان اذعان داشت: تاکنون حدود 10 هزار ویزیت رایگان و یک‌هزار ویزیت پایه در سطح شهرستان نکا انجام شد.
برچسب ها: مازندران ، نکا ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.