یک تولیدکننده لوازم خانگی گفت: عدم همکاری سیستم بانکی در تامین سرمایه در گردش واحدها از مهمترین موانع توسعه تولید ملی در کشور محسوب می شود.

فریوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص مهمترین چالش های صنعت لوازم خانگی اظهار داشت: مشکلات تولید به چند عامل برمی گردد که بخشی از آن مربوط به مشکلات داخلی و عدم همکاری سیستم بانکی در تامین سرمایه در گردش واحدهاست.
وی تصریح کرد: همچنین در حالیکه تا پیش از این تولیدکنندگان با 10 درصد گشایش اعتبار می کردند در شرایط فعلی ناچارند با 135 درصد این کار را انجام دهند که این امر نیاز واحدهای تولیدی را به سرمایه در گردش چند برابر کرده است.
این فعال صنعتی اظهار داشت: علاوه بر این سیاست انقباضی بانک ها در این شرایط بر مشکلات بخش تولید افزوده چراکه هم اکنون سیستم بانکی همکاری مناسبی با تولیدکنندگان ، برای تامین سرمایه در گردش ندارد.
فریوری افزود: صنعت لوازم خانگی از صنایع اشتغالزاست که توسعه آن به رشد اقتصادی کشور کمک می کند و در این راستا تولیدکنندگان این بخش طی سال های گذشته تلاش خود را برای توسعه این صنعت و افزایش رقابت پذیری محصولات خود با اجناس مشابه خارجی انجام داده اند.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه تولید ملی باید ارتقای کمی محصولات با کاهش هزینه ها و تولید انبوه و همچنین بهبود کیفی کالاها با توسعه واحدهای تحقیق و توسعه در دستور کار تولیدکنندگان قرار گیرد.
برچسب ها: تولید ، رونق ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار