همایش اقتصاد مقاومتی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ابراهیمی، مسئول بسیج کانون اساتید استان اردبیل، ضمن تأکید بر ضرورت توجه به محتوای علمی جشنواره اعلام کرد: هدف از این همایش بازبینی مجدد در فرآیند فکری معطوف به اقتصاد است که با کمک اساتید باید مسئولیت خود را در برابر فرامین رهبری اعلام کنیم.

رئیس کانون اساتید استان اردبیل اظهار داشت: تمامی نهادها، گروه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی در عملیاتی شدن عنوان"اقتصاد مقاومتی" که نمادی از پویایی و رشد جامعه است نقش دارند، و این تلاش‌ها و فعالیت‌ها محدود به یک دوره زمانی خاص نیست و مقدمه‌ای برای پیشرفت در سال‌های آتی محسوب می‌شود.

در ادامه امین فتحی، رئیس حلقه صالحین استان اردبیل، نیز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که به یک ملت اجازه می‌دهد حتی در شرایط تحریم و فشار نیز رشد و شکوفایی خود را داشته باشد. همان‌گونه که رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی ارکان مهم مقاومت اقتصادی را حمایت از تولید ملی، بهادادن به اقتصاد دانش‌بنیان، مدیریت مصرف، حرکت بر اساس برنامه‌ها، کارآفرینی و استفاده حداکثری از زمان بیان نموده‌اند، در جهت رسیدن به اهداف باید از این سخنان و رهنمودها استفاده کنیم.

وی راه رسیدن به رفاه اقتصادی را اعلام کرد و افزود: اگر انسان در بحث اقتصادی از چارچوب‌های مطرح شده در قرآن و سایر رهنمودها خارج شود با سنت‌های الهی مواجه خواهد شد.

فتحی بیان کرد: شالوده و بنای اقتصاد مقاومتی بر پایه‌ی فرهنگ اسلامی است. ولی متاسفانه هنوز مقالات کافی که بتوان از آنها نکات دارای اهمیت را استخراج کرد موجود نمی‌باشد.

رئیس حلقه صالحین در ادامه اظهار داشت: امروز در کشور بحث مذاکرات به صورت آشکار و پنهان مطرح است و دشمنان برای برون رفت از وضعیت فعلی و بازگرداندن به شرایط گذشته از انقلاب اسلامی دست بردار نیستند.

وی تصریح کرد: صاحب‌نظران اقتصادی بر این باورند که در مباحث امروزی بحث توطئه دخیل است و اهمیت این موضوع از آن جهت است که اقتصاد به تنهایی تآثیرگذار نبوده و نخست در فرهنگ تأثیر می‌گذارد و برای گام‌های موثر باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را گسترش دهیم.

فتحی ضمن تأکید بر توجه به فرامین رهبری افزود: فرامین رهبری راهبردی و موضوعی است که کوتاهی در عمل نکردن به آنها هیچ توجیهی را در بر ندارد که در جهت رسیدن به نتایج مطلوب دانشگاه‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند/س 

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.