فعالان فرانسوي تلاش ميکنند مقامات رژيم صهيونيستي را به دادگاه بکشانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ فعالان فرانسوي که از يونان به سمت غزه عازم شده بودند تا محاصره اين منطقه را بشکنند، اقدامات قانوني عليه اسرائيل را آغاز کرده اند. آنها مي گويند نيروهاي اسرائيلي درسال دو هزار و يازده در آبهاي بين المللي به آنها حمله کردند. کشتي اين فعالان فرانسوي هنوز هم در توقيف اسرائيل است.

آنلاک کوپه از فعالان فرانسوي در اين باره گفت: اسرائيل با حمله به شناورهاي ما ، قوانين بين المللي را نقض کرد زيرا در آبهاي بين المللي به ما حمله کرد. نيروهاي اسرائيلي شناورهاي ما را با زور گرفتند و ربودند. قايق ما هنوز هم در کنترل اسرائيل است. ما مي خواهيم اين قايق آزاد شود.

قايق اين فعالان فرانسه همانند کاروان آزادي بخشي از تلاشهاي بين المللي براي شکستن محاصره اسرائيلي غزه بود. مقامات اسرائيل مدعي هستند حق دارند چنين برخوردهايي با شناورهاي عازم به سمت غزه داشته باشند اما فعالان فرانسوي مي گويند اينگونه اقدامات نقض آشکار قوانين بين المللي است.

آنلاک کوپه افزود: به هيچ وجه قابل قبول نيست که اسرائيل در خصوص قايق ما و بسياري از مسائل ديگر، قوانين بين المللي را نقض کند. ما فقط اقدام قانوني عليه اسرائيل انجام نمي دهيم بلکه گامي سياسي برداشته ايم. ما مي خواهيم با اين کار با مردم فلسطين در غزه اعلام همبستگي کنيم. ما به اينگونه اقدامات خود ادامه خواهيم داد.

ژولين ريووري از ديگر فعالان فرانسوي نيز گفت: به نظر اسرائيلي ها ، رفتن به غزه و حمايت از مردم غزه به معناي اقدام عليه منافع اسرائيل است. به نظرما، اين استدلال اسرائيل کاملا مسخره و بي اساس است. هدف ما شکستن محاصره غزه است. اما اسرائيل حاضر نيست اعلام همبستگي ما با فلسطيني ها را تحمل کند. ما با اقدامات خود مي توانند سلطه اسرائيل را به چالش بکشيم.اين افراد شکايت خود را به دستگاه قضائي فرانسه کشانده اند و مي خواهند اين پرونده را عليه اسرائيل پيگيري کنند.

                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: قانون ، دادگاه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار