قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن نيازمند ايجاد توازن در زنجيره هاي توليد است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»، «مسعود موحدي» در مراسم توديع و معارفه رئيس هيات عامل ايميدرو، با بيان اينكه براي توسعه بخش معدن علاوه بر ضرورت ايجاد موازنه در ظرفيت توليد مواد معدني، بايد استخراج فلزات با ارزش نيز مورد توجه قرار بگيرد افزود: در شرايط اقتصاد مقاومتي تنها بخشي كه مي توان همتراز نفت و حتي جايگزين آن دانست بخش معدن است و اين حوزه براي شكوفايي و نقش آفريني به جاي نفت نيازمند توجه بيشتري است.
وي لازمه دستيابي به اين هدف را اتكا بر توانمندي هاي داخلي و توجه به بازارهاي جهاني دانست و افزود: بر اين اساس بايد به سمت افزايش توليد محصولات با ارزش افزوده بيشتر با نگاه صادرات محور روي آوريم و در اين ميان، ايميدرو مي تواند نقش بسزايي داشته باشد.
موحدي با اشاره به توانمند سازي بنگاه هاي اقتصادي به عنوان يكي از رسالت هاي ايميدرو، گفت: اين سازمان يك مجموعه پيشتاز براي راهبري و هدايت بنگاه هاست و بايد در نقش يك بنگاه دار، واحد ها را پس از توانمند سازي، به بخش خصوصي واگذار كند.
وي ادامه داد: توانمند سازي نيروي انساني، تامين مالي مناسب طرح ها، تقويت و توسعه بازار، محروميت زدايي و ايجاد عدالت اقتصادي، تمركز روي طرح هاي نيمه تمام، به نتيجه رساندن واگذاري ها و توجه به موضوع بازنشستگان فولاد از جمله وظايف ايميدرو به شمار مي رود.
موحدي با بيان اينكه ايميدرو امسال در بخش واگذاري ها، دريافت حقوق مالكانه و شفافيت سازي در فعاليت ها، اقدامات موثري انجام داد تصريح كرد: اميدواريم مديريت جديد نيز براي براي ارتقا بخش معدن و صنايع معدني كشور اقدامات موثري را انجام دهد.
يادآور مي شود در مراسم توديع و معارفه رئيس ايميدرو، امير اميني به عنوان معاون وزير و رئيس هيات عامل ايميدرو منصوب و از زحمات فريدون احمدي قدرداني شد./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار