عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: مهمترين ويژگي‌هاي كانديداهاي انتخابات را قانون اساسي مشخص كرده و در قسم‌نامه رئيس‌جمهور نيز اين موضوع به خوبي تبيين شده است.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ويژگي‌هاي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم اظهار داشت: مهمترين ويژگي‌هاي كانديداهاي انتخابات را قانون اساسي مشخص كرده و در قسم‌نامه رئيس‌جمهور نيز اين موضوع به خوبي تبيين شده است.

عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: بنده معتقدم كه نيازي به شاخصي خارج از اصول قانون اساسي و قسم نامه رئيس‌جمهور نيست، 22 شاخص در قسم‌نامه رئيس‌جمهور وجود دارد و دو شاخص آن از سايرين اهميت بيشتري دارد.

وي تصريح كرد: در قانون اساسي آمده كه بايد رئيس‌جمهور رجل سياسي و مذهبي باشد يعني اينكه بايد سياست و مذهب را به معناي واقعي درك كنند.

حجت‌الاسلام ابراهيمي افزود:‌ در صورتي كه اين دو اصل به خوبي مورد توجه قرار بگيرد، هيچ مشكلي بوجود نمي‌آيد.

عضو جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد: مشكل ما در اين است كه عمدتا افرادي كه كانديداي انتخابات مي‌شوند آشنايي درستي با اسلام و مذهب ندارند و به همين دليل بسياري از محرمات و مسائل ضد اخلاقي پيش مي‌ِآيد كه ممكن است تعمدي نباشد بلكه از روي عدم آگاهي است بنابراين بايد كانديداها بصيرت داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار