رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین از دستگیری 72 شکارچی متخلف و صیاد غیرمجاز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهرداد گل گفت: از این افراد در مجموع 67 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز و یک راس آهوی زنده، لاشه چهار راس گراز، 38 قطعه ماهی و لاشه 62 قطعه پرنده نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه ماموران محیط بانی امسال 685 نفر روز ماموریت و گشت زنی در منطقه شکار ممنوع داشته اند، تصریح کرد: 34 فقره پرونده برای شکارچیان و صیادان متخلف تشکیل و این افراد همراه با پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

گل محمدیان اظهار کرد: این افراد بدلیل ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست در مجموع به پرداخت 47 میلیون و 776 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده که این مبلغ از آنها اخذ و به حساب اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه واریز شد.

وی گفت: زیستگاه های حیات وحش حوزه شهرستان قصرشیرین و بخش سومار - نفت شهرو دارای دو منطقه شکار و تیراندازی منوع قراویز و زلزله زرد و همچنین مناطق شیاکوه و بازی دراز که در آنها گونه های جانوری متنوع بسیار حایز اهمیتی وجود دارد.

رییس محیط زیست قصرشیرین افزود: با توجه به اهمیت و گستردگی منطقه شکار و تیراتدازی ممنوع زله زرد این اداره نسبت به ساخت و احداث یک واحد پاسگاه سرمحیط بانی در حد فاصل مسیر نفت شهر - سومار با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال اقدام کرده است.

گل محمدیان تاکید کرد: حفاظت محیط زیست قصرشیرین در زمینه کشف تخلفات شکار، صید و دستگیری متخلفان و همچنین طرح تکریم ارباب رجوع رتبه اول ادارات تابعه محیط زیست استان را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها: کرمانشاه ، امسال ، صیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.