معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی: سالانه سه میلیارد ریال برای تامین مخارج مسجد گوهرشاد مشهد هزینه می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام محمد احمد زاده در نشست علمی – صنفی وقف با حضور ائمه جماعات مساجد ویژه موقوفه گوهرشاد، افزود:درآمدهای موقوفه گوهرشاد از محل اجاره های مستاجران آن تامین می شود اما سه هزار سند اجاره ای در این موقوفه هنوز تجدید قرارداد نشده است.

 وی با استناد به استفتائات مقام معظم رهبری گفت: هر کس آگاهانه و بدون رضایت اداره اوقاف و متولی شرعی، املاک موقوفه را تصرف کند، اعمال و فرایض دینی او در ملک موقوفه باطل می شود.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه روحانیت نقش اصلی در آگاهی بخشی به مردم نسبت به مسائل و احکام شرعی وقف دارند، افزود: با این حال به روز کردن اسناد اجاره ای موقوفات در استان ضروری است.

احمد زاده یادآور شد: موقوفه گوهرشاد بارگاه منور رضوی در سال 829 هجری قمری در دوره تیموریان توسط ˈگوهرشاد آقاˈ وقف شده است.

 

وی افزود: موقوفه گوهرشاد 14 رقبه مهم در حریم بارگاه منور رضوی، مشهد، چناران و تربت جام دارد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی همچنین از تهیه و تدوین کلیات سند تحول بنیادین عمران و آبادانی بقاع متبرکه این استان خبر داد.

 

حجت الاسلام احمد زاده گفت: کلیات این سند با مشارکت اعضای هیات امناء، کارشناسان عمران اوقاف و امور خیریه در هر شهرستان طراحی می شود.

 

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین عمرانی به رشد شاخص های عمرانی و رفاهی در بقاع متبرکه کمک می کند.

 

یاد آوری می شود : تملک موقوفه و صرف عواید آن در موارد غیر وقفی جایز نیست./س

 

برچسب ها: هزینه ، سه ، میلیاردی ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.