گران‌ترین سوپراسپرت کوپه "مک لارن" Mc Laren P1 تاریخ انگليس بعد از رونمایی رسمیش قرار است برای رقابت تمام عیار با بزرگان این کلاس آماده شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ،در زیر بدنه خود یک پیشرانه هیبریدی دارد؛ موتور 3.8 لیتری V8 این خودرو با توربوهای دوقلو می تواند تا 727 اسب بخار قدرت در 7,500rpm را در اختیار راننده قرار دهد. اما این پایان کار نیست چراکه P1 دارای موتور الکتریکی 176 اسبی نیز است بدین ترتیب حداکثر قدرت خالصش به 903 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 900 نیوتن متر افزایش می یابد. وظیفه انتقال این قدرت نیز برعهده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه Graziano است.

P1 که با کمک موتور الکتریکی خود می تواند مسافت تقریبی 20 کیلومتری را باسرعت متوسط 48 کیلومتر برساعت طی کند، خروجی هوا در قسمت زیرین گلگیرهای جلویی – برای بهبود خنک کاری و افزایش نیروی عمودی تعبیه شده است.


در قسمت فرمان خودرو، دکمه IPAS در سمت راست و دکمه DRS را در سمت چپ آن می بینید که هر دو تکنولوژی را مک لارن از خودروهای فرمول قرض گرفته است. IPAS که از حروف ابتدایی عبارت Instant Power Assist System گرفته شده، در حقیقت برای شتابگیری سریع P1 تعبیه شده و می تواند تمام انرژی موجود در پکیج باطری های در اختیار موتور الکتریکی قرار داده تا به کمک آن راننده به بیشترین شتاب ممکن دست یابد.


 علاوه براین موارد آپشن های اختصاصی بسیاری برای مشتریان در نظر گرفته شده است .اگر شماهم یکی از علاقه مندان این ابر خودروی انگلیسی هستید باید بدانید که قیمت پایه ای آن 866,000 پوند یا معادل تقریبی 1,150,000 دلار اعلام شده است


                                                         

برچسب ها: گران ، کوپه ، هیبریدی ، مک لارن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار