سرپرست اداره ‌کل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 373 هزار و 680 هکتار از اراضی مرتعی این استان، در سیستم کاداستر این اداره ‌کل ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمد حسن بهادر گفت: در حال حاضر افزون بر یک میلیون و 251 هزار و 389 هکتار از اراضی مرتعی این استان سند دار شده است.

وی، با اشاره به مزایای اجرای سیستم کاداستر افزود: اجرای کاداستر، مزایا و اهدافی دارد که برای پیشرفت و توسعه هر کشوری ضروری است.

بهادر اظهار داشت: کاداستر ایجاد نظامی ساده، روان، دقیق، مطمئن و با قابلیت به‌ روز‌ر سانی سریع و آسان برای املاک هر کشور است.

سرپرست اداره‌ کل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه یک سیستم کاداستر مکانیزه و پیشرفته می‌تواند از جهات بسیاری برای یک کشور دارای اهمیت و فایده باشد، گفت: ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات املاک، مدیریت و استفاده بهینه از زمین، کاهش مناقشات مربوط به زمین و حجم دعاوی ملکی و مدیریت موثر سرمایه ‌گذاری‌های هنگفتی که در زمینه تعاملات انسان و زمین به ‌عمل می آید، از جمله این مزایا محسوب می شود.

وی تصریح کرد: کمک به تدوین لوایح قانونی مرتبط با املاک در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، کوچک‌ سازی بدنه دولتی ثبت پس از اجرای کاداستر، افزایش کارآیی اقتصاد و استفاده از اسناد مالکیت به ‌عنوان وثیقه در اخذ منابع مالی برای مقاصد مختلف از جمله کارهای تولیدی، از دیگر مزایا محسوب می شود./ع

برچسب ها: مراتع ، سیستم ، کاداستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.