وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : با شرايطي که امسال در اقتصاد ايجاد شد ، بسياري از کالاهاي ما امکان صادرات يافته و صادرات صنعتي و معدني 30 درصدي افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ مهدي غضنفري در جلسه هم انديشي با توليدکنندگان و صنعتگران عرصه دريانوردي گفت: تحريم ها براي مردم و فعالان اقتصادي کشور مشکلات متعددي را به وجود آورد با اين حال با توجه به قيمت ارز مبادله اي و آزاد ، توليد خيلي از کالاها توجيه اقتصادي پيدا کرده است و بسياري از مشتريان ،‌ نيازشان را به جاي واردات از داخل تامين مي کنند.

وي گفت : بنگاههايي که صادرات غير نفتي دارند با ورود ارز به کشور در واقع پول ملي را تقويت و به توان خريد مردم کمک مي کنند.

غضنفري افزود : در شرايط فعلي مديريت واردات راحت تر انجام مي شود. 

غضنفري با اشاره به مشکلات بخش توليد پس از تحريم ها گفت: تامين نشدن نقدينگي ارزي و ريالي بنگاه ها به کاهش ظرفيت توليد آنها و مسائلي مانند افزايش قيمت منجر شده است.

وزير صنعت با بيان اينکه بنگاهها تلاش خود را انجام داده اند، افزود : با اين حال موفق نشدند به ميزان نياز جريان ريالي و ارزي را شکل دهند.

غضنفري با اشاره به تشکيل کارگروه معدن گفت : امسال کاري که در بخش معدن انجام شد بيشتر از حوزه کالا بود اما زياد رسانه اي نشد.

وي افزود :‌ در بخش صنايع دريايي نيز اگر طرح هايي براي توسعه صادرات و به منظور تکميل زنجيره ارزش معرفي شود ، تسهيلات ارزان از منابع صندوق توسعه ملي به انها تعلق مي گيرد./عب
برچسب ها: صادرات ، واردات ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار