معاون فرهنگی بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوی خواستار ايجاد كرسی شاهد و ايثارگر در بنياد ملی نخبگان شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ابوالقاسم يوسف‌آبادی، معاون فرهنگی بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوی در همايش نخبگان شاهد و ايثارگر خراسان رضوی در محل هتل ثامن‌الائمه(ع) مشهد در سخنانی گفت: امروز در كل كشور به تعداد نخبگان خراسان رضوی، نخبه وجود ندارد.

 

وی خواستار ايجاد دفتر بنياد نخبگان در استان شد و اظهار كرد: اگر اين دفتر در استان تشكيل شود، بهتر می‌توان به مشكلات آنان رسيدگی كرد.

 

يوسف‌آبادی در ادامه در خصوص مطالبات ايثارگران در حوزه مطالبات معنوی يادآور شد: تا مادامی كه خانواده شاهد و ايثارگر در بنياد ملی نخبگان يك كرسی همچون بحث ستاد شاهد در آموزش و پرورش و وزارت علوم نداشته باشند، نمی‌توان در اين زمينه فعاليت زيادی انجام داد.

 

وی با بيان اينكه ۵۹۰ نفر از نخبگان خراسان رضوی را فرزندان شاهد و ايثارگر تشكيل می‌دهند، افزود: از اين تعداد ۱۲۵ پزشك متخصص، ۱۰۰ طلبه سطح چهار حوزه، ۱۴۰ نويسنده و تعدادی در مقطع دکترا و برخی به عنوان مخترع فعاليت می‌كنند.

 

يوسف آبادی خاطر نشان كرد: اگر ورزشكاران و مدال آوران شاهد و ايثارگر هم جزو نخبگان محسوب شوند، حدود ۱۲۰۰ نخبه شاهد و ايثارگر در خراسان رضوی فعاليت می‌كنند.

 

معاون فرهنگی بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوی در خصوص بدهی‌های بنياد شهيد به نخبگان اظهار كرد: تا سال گذشته هيچ نوع بدهی به نخبگان نداشتيم اما در سال جديد كه طرح‌های نخبگان به بنياد رسيد، به علت عدم توانايی در پرداخت اعتبار دريافت شده به نخبگان تحت پوشش اين نهاد، افراد نخبه این بنیاد از دريافت آن محروم شده‌اند.

 

وی در خصوص زمان پرداخت حق‌الزحمه نخبگان يادآور شد: تمام تلاش خود را می‌كنيم كه تا پايان سال حق‌الزحمه اين افراد را پرداخت كنيم./ع

برچسب ها: بنیاد ، ملی ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.