مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در طول پنج سال گذشته، سالانه بیش از 700 میلیارد ریال خیران به صورت غیرنقدی برای ساخت کتابخانه های عمومی به این نهاد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی غیاثی ندوشن، در نشست هیات امنای خیرین کتابخانه ساز استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان کمک در قالب اهدای زمین و ساختمان است که با فعال شدن انجمن خیرین کتابختانه ساز این کمک ها نیز افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور، زمینه ای را فراهم کرده که از ظرفیت موسسات خیرین و نهادهای غیردولتی در قالب کتابخانه های مشارکتی استفاده کند و هم اکنون بیش از 800 کتابخانه مشارکتی در کشور توسط نهادهای غیردولتی و موسسات خیریه در کنار برخی مساجد راه اندازی شده است.
غیاثی تصریح کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز ایران با استفاده از الگوی موفق انجمن خیرین مدرسه ساز در سال 89 راه اندازی شد که یکی از برنامه های آن اجرای جشنواره استانی و شهرستانی است تا از ظرفیت خیرین به نحو مطلوب استفاده شود.

وی، استان چهارمحال و بختیاری را از استان های پیشرو در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: در این استان ظرفیت های خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی وجود دارد و شهرداری ها نیز در پرداخت نیم درصد سهم خود عملکرد خوبی داشته اند.

غیاثی گفت: هم اکنون مشکل کمبود مدارس در سطح کشور با حمایت و کمک خیرین مدرسه ساز تا حد زیادی رفع شده و باید زمینه ارتقاء مطالعه عمومی را با حمایت خیرین و توسعه کتابخانه ها افزایش داد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امروزه کتابخانه های عمومی از مجموعه های فرهنگی موفق هستند و توسعه و تجهیز آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهروز صادقی افزود: کتابخانه، یک دانشگاه عمومی است و همه سنین و اقشار می توانند از کتابخانه استفاده کنند و این مهم بدون پشتوانه مردم نمی تواند محقق شود.

وی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری، توسعه فضاهای کتابخانه ای یک اولویت است تا در تمام شهرهای و مناطق روستایی این استان، یک کتابخانه به صورت مشارکتی، هیات امنایی و یا با کمک خیرین ساخته شود./ع

برچسب ها: خیرین ، کتابخانه ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.