شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد 3 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ تبریز موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از ایجاد سه رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد و گفت: اخیرا شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد و پذیرش دانشجو در رشته های طبیعت گردی- اکو توریسم، مهندسی کشاورزی ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه تبریز موافقت کرده است.

اعلمی توسعه تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز روز جامعه را از جمله سیاست های کلان این دانشگاه بیان کرد و گفت: اخیرا زیر ساخت های راه اندازی چندین رشته در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه فراهم شده و پس از تصویب در شورای دانشگاه که عالی ترین مرجع تصمیم گیری است، مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوزهای لازم، به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده که از سال آینده در دانشگاه تبریز دایر خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر از 20 هزار دانشجوی این دانشگاه نزدیک به 7 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: این نسبت در مقایسه با تعداد دانشجویان از موقعیت بسیار مناسبی در میان دانشگاه های کشور برخودار است و برای افزایش بیش از پیش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال برنامه ریزی هستیم.

به گفته وی هم اکنون در دانشگاه تبریز 110 رشته در مقطع دکتری و 175 رشته در کارشناسی ارشد دایر است./س

برچسب ها: کارشناسی ، ارشد ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.