اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به عنوان اصلی ترین نهاد متولی حوزه گردشگری و سفر استان از ماه ها پیش به طور مستقیم به استقبال از نوروز رفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ قائم مقام رییس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: تشکیل جلسات متعدد ستاد تسهیلات سفرهای نوروز در مرکز و شهرستانهای استان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های گوناگون در نوروز نشان دهنده این است که این اداره کل قبل از همه به استقبال از نوروز رفته و برای بهار سال 92 برنامه های متنوعی را پیش رو دارد.

محمدرضا رضایی افزود : برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره استقبال از بهار از 28 اسفند ماه سالجاری در خراسان جنوبی هم نشان دهنده عزم جدی این اداره کل در خصوص برنامه ریزی در نوروز 92 است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان افزود: تمامی مدیران، کارکنان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برای برگزاری جشنواره استقبال از بهار از مدت ها پیش در آمادگی کامل به سر برده و برنامه ریزی ها برای برگزاری یک نوروز خاطره انگیز و به یاد ماندنی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

رضایی در ادامه گفت: در این جشنواره برنامه های متنوعی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نوروز 92 طراحی و برنامه ریزی شده و پیش بینی می شود رشد سفرهای نوروزی امسال افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه های صنایع دستی در مرکز و شهرهای مختلف استان، برپایی سیاه چادرهای عشایری، اجرای کارناوال شادی و موسیقی سنتی، اجرای مراسم نورافشانی، برپایی نمایشگاه های متنوع، برگزاری تورهای بیرجندگردی و استان گردی، برپایی سفر هفت سین و جشنواره استقبال از نوروز توسط اقوام مختلف شهرستان ها در باغ و عمارت اکبریه و شوکت آباد بیرجند، نظارت بر تورهای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی، نظارت بر مراکز اقامتی، ارائه خدمات متنوع به مسافران نوروزی و ... از مهمترین برنامه هایی است که این اداره کل برای نوروز امسال پیش بینی کرده است.

لازم به ذکر است : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در 20 اسفندماه سالجاری در مراسم استقبال از بهار که با حضور «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری اسلامی ایران، «محمد شریف ملک زاده» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، اعضای هیات دولت و جمعی از هنرمندان و مدیران کل میراث فرهنگی استان ها برگزار شد به استقبال از نوروز رفته و در این جشنواره ضمن برپایی سفره هفت سین نوروزی، بخشی از آئین های نوروزی خراسان جنوبی را در معرض نمایش بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داد. همچنین گروه موسیقی آیینی و مقامی خراسان جنوبی با اجرای آئین های بومی و موسیقی سنتی در روز دوشنبه مورخ 21 اسفندماه در مراسم مانور نمادین استقبال از نوروز در ارگ آزادی تهران به هنرنمایی پرداختند که مورد توجه پایتخت نشینان واقع شد ./س٫

برچسب ها: برگزاری ، جشنواره ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.