رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: استان اصفهان سومین شهر حادثه خیز کشور بعد از مشهد و تهران است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین غلامی در نخستین همایش جامعه ایمن شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید سهم هر یک از ما در جامعه ایمن مشخص شود، اظهار کرد: ضروری است مسئولیت و نقش تک تک افراد و نیز مسئولان که هر کدام در جامعه‌ای ایمن نقش دارند، مشخص و افراد این مسئولیت خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی ترافیک، پایانه‌ها، خودروسازان، راه و شهرسازی همه در جامعه ایمن نقش دارند، تصریح کرد: آیا کشته شده 12 هزار نفر در کشور و فوت یک‌هزار و 130 نفر در طول یک سال در اصفهان و  بروز  مجروحیت برای 12 هزار نفر در طول یک سال، زاییده همین جامعه ایمن بوده و یا عدم مسئولیت پذیری برخی از متولیان امر را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تصریح کرد: اگر در جاده‌ای 20 نفر کشته و 40 نفر حادثه می‌بینند، آیا وظیفه راه و شهرسازی نیست که این نقطه را رفع حادثه کند.

وی اضافه کرد: چندین سال است که ما به خودروسازان برای نصب ترمز ABS و کیسه هوا تاکید کردیم، اما خودروسازان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

غلامی با اشاره به اینکه هر کشوری را با شخصیت اجتماعی مردمانش می‌شناسند، گفت: بیشترین اعتراض گردشگران خارجی به پلیس توریست، ابراز نارضایتی از وضعیت رانندگی است.

وی با بیان اینکه اصفهان سومین شهر حادثه خیز در کشور بعد از تهران و مشهد است، افزود: نحوه موتور سواری موتورسواران اصفهان در کشور رتبه یک را از نظر بد بودن و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دارد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید به امر آموزش از سنین کودکی،اضافه کرد: صدا و سیما، بهزیستی و آموزش و پرورش نقش آموزش در سنین کودکی را بر عهده دارند./ج1

برچسب ها: راهور ، آموزش ، جاده ، موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.