رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام گفت: در آخرین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شش سد سنگی ملاتی با حجم مخزنی سه هزار و 412متر مكعب در این شهرستان به بهره برداری رسید.

'محمد علی پورمند ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: برای ساخت این شش سد كه در روستای چشمه زعفران قرار دارند دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی مهار سیلابها، مقابله با خشكسالی، تقویت آب سفره های زیر زمینی و تامین آب كشاورزی زمین های این منطقه را از اهداف ساخت این سدها عنوان كرد.
پورمند با بیان اینكه منابع طبیعی به عنوان بستر حیات توسعه پایدار و پشتوانه بخش كشاورزی محسوب می شود اظهار كرد: حفاظت از این منابع ملی می بایست به عنوان یك فرهنگ ارزشمند عمومی در جامعه نهادینه شود.
وی ابراز داشت: به منظور احیا و توسعه منابع طبیعی در دو ماه اخیر سال جاری 25 هزار اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی، مردم و بسیجیان حوزه مقاومت ناحیه چرام در40 هكتار از زمین های این شهرستان غرس شده است.
پورمند با اشاره به اینكه جنگل كاری در مناطق بدون پوشش مرتعی نقش مهمی در تلطیف هوا، ایجاد فضای سبز، ذخیره آب سفره های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاك ایفا می كند گفت:تلاش می شود همه ساله روند كاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی گسترش یابد./س
برچسب ها: سد ، سنگی ، ملاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.