معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: برندسازی صنایع دستی در خراسان شمالی در اولویت‌ قرار دارد.

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی عابدی با اشاره به تنوع صنایع دستی در خراسان شمالی افزود: تاکنون چندین اثر صنایع دستی به نام خراسان شمای ثبت شده است.

وی بابیان اینکه برخی از این صنایع مهر اصالت یونسکو را گرفته که این حاکی از جایگاه صنایع دستی در استان است،تصریح کرد: بی‌تردید صنایع دستی یک عنصر ملموس بوده که حمایت از این صنعت در استان امری ضروری است.

وی درادامه گفت: برای معرفی صنایع دستی استان در ایام نوروز بازارچه‌های نوروزی در تمام شهرستان‌ها پیش بینی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی یکی از ضرورت‌های توسعه گردشگری در استان را تامین زیرساخت‌ها و ورود سرمایه گذاران عنوان کرد وافزود: خراسان شمالی با بیش از 28 هزار کیلومتر وسعت از تنوع جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مواهب طبیعی برخوردار بوده که البته هنوز برخی از شهروندان استان نیز با این اماکن آشنا نیستند.

عابدی نقش تامین زیرساخت‌ها اعم از ایجاد امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی را برشمرد و اضافه کرد: ورود سرمایه گذاران برای تامین این زیرساخت‌ها با حمایت‌هایی که دولت خواهد داشت، موجب تقویت ظرفیت‌های بخش‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی استان می شود.

وی یاد آور شد: 15هزار صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی خراسان شمالی فعالیت دارند.

گلیم، جاجیم، سفره کردی، نساجی سنتی،‌دستبافت های داری، چوب و چرم از جمله رشته‌های مهم صنایع دستی خراسان شمالی به شمار می‌روند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.