معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور گفت: مراکز اقامتي در کشور با رشد 31 درصدي نسبت به گذشته، آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ منوچهر جهانيان معاونت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور، با تاکيد بر همه مکاني و همه زماني کردن سفر در کشور گفت: امسال مراکز اقامتي و پذيرايي هيج افزايش قيمتي ندارند و در راستاي ايجاد انگيزه و شوق سفر براي گردشگران، تخفيفات 10 تا 40 درصدي در مراکز اقامتي کشور ارائه خواهد شد.

وي با اشاره به تفاهمنامه سه جانبه ميان سازمان ميراث فرهنگي، تعزيرات حکومتي و بازرسي اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور جلوگيري از تخلفات و بهره برداري از تمام ظرفيت هاي استاني و ملي، نظارت بر عملکرد مراکز خدمات گردشگري در ايام نوروز، تداوم خواهد داشت.

 معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور با اشاره به رشد 31 درصدي مراکز اقامتي در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصريح کرد: امروز در پذيراي 6.5 ميليون نفر اقامت شب در کشور هستيم.

وي افزود:خدمات امدادي به مراکز بهداشتي در سال جاري نسبت به سال گذشته از رشد 23.6 درصدي و با توزيع 50 ميليون اقلام اطلاع رساني در حوزه تبليغات 25 درصد رشد داشت.

وي ادامه داد: در حوزه نظارت بر عملکرد اصناف 19.7 درصد رشد و در حوزه خدمات رفاهي و گردشگري 27.2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتيم که نشانگر عزم جدي در ارائه خدمات مطلوب و شايسته به گردشگران است.

جهانيان با اشاره به افزايش سال کاري موزه ها در ايام نوروز، گفت: موزه ها در اين ايام از ساعت 9 صبح تا 9 شب بدون تعطيلي پذيراي گردشگران و علاقمندان خواهد بود.

وي در ادامه با بيان اينکه جشنواره ملي صداي بهار در تمام استانها از 28 اسفندماه تا پايان تعطيلات ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به تقارن 6 فروردين با ايام فاطميه در تمامي استانها اين ويژه برنامه ها با رنگ و بوي مذهبي در امامزاده ها و حرم معصومين (ع) برگزار خواهد شد.

وي در پايان افزود: 500 نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي تا 28 اسفندماه نوروز قطعی شده است و پیش بینی می‌شود تعداد این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی به یک هزار و 100 نمایشگاه افزایش یابد./عب
برچسب ها: فرهنگی ، گردشگری ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار