مدیرآب وخاک سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: آب منطقه ای تاکنون از126ميليون و300 هزارمترمكعب تعهد خویش جهت تحویل آب از محل صرفه جويي به بخش كشاورزي استان، تنها یک ونیم ميليون مترمكعب آب در شهرستانهای اهر ، تبریز ، بناب ، آذرشهر و شبستر تحویل داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمدی فر با بیان اینکه براساس تفاهم نامه امضاء شده بین دو مجموعه، بایستی در سال 91 از محل پساب شهری 46 میلیارد و 830 میلیون مترمکعب آب تحویل بخش کشاورزی می شد افزود: از این میزان تاکنون آبی به بخش کشاورزی تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع 2میلیاردو 442میلیون مترمکعب آب تفاهم شده جهت سه بخش دام ، طیور و صنایع کشاورزی یک میلیارد و 945 میلیون و900هزار مترمکعب تحویل شده است افزود: در بخش دام از یک میلیاردو274 میلیون مترمکعب تفاهم شده 850 میلیون مترمکعب، در بخش طیور از310 میلیون مترمکعب تفاهم شده 700میلیون مترمکعب و در بخش صنایع نیز از 858 میلیون مترمکعب آب تفاهم شده 402 میلیون مترمکعب تخصیص داده شده است.

احمدی فر با بيان اينكه جواز حفر300 حلقه چاه در حاشيه رودخانه ارس براي پرورش آبزيان صادر شده بود که انجام اینکار نیز به کندی پیش می رود گفت:استفاده دو منظوره از چاه هاي کشاورزي مدنظر مديران سازمان بوده و تلاش مي شود از اين طريق ضمن استفاده بهينه از آبهاي کشاورزي ، ميزان توليدات در بخش شيلات و آبزيان را افزايش داد.

وی با بیان اینکه برای طرح های کشاورزی تا سقف نیاز آبی به 2 هزار مترمکعب ، نیاز به استعلام وجود ندارد ادامه داد: در مورد طرح های بالای 2هزار مترمکعب آب نیز لازم است تا با تعامل با شرکت آب منطقه ای در تحقق طرح های موصب شهرستانها اقدامات لازم را به انجام رسانید.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزي استان با بیان اینکه امروزه آب مهمترین عنصر وپایه اصلی توسعه است، گفت: مشارکت کشاورزان درفرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب کشاورزی ضروری است و آنچه که می تواند بستر رشد و رونق بخش کشاورزی را مهیا سازد، تغیر الگوی کشت و بهینه سازی روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی و تلاش در جهت بهره وری بیشتر ازمنابع آب استان است .

وی با اشاره به جلسات مشترک دو نهاد اجرایی در بخش کشاورزی گفت: شکل گیری مدیریت جامع و تدوین یک برنامه علمی مدون در بخش آب به ویژه در حوزه مدیریت مصرف و تقاضا بیانگر درک ضرورت همکاری های بیشتر سازمان جهادکشاورزی و آب منطقه ای است که منجر به اقدامات موثردر جهت حل مشکلات کشاورزان خواهد شد./س

برچسب ها: تحویل ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.