برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی به طور قطع می‌تواند حلقه واسط بسیار خوبی میان دانشجو، محقق و سردبیر این نشریات باشد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از ستاد خبری، «دکتر محمد خزائی» دکترای گرافیک (هنر اسلامی) از دانشگاه بیرمنگهام انگلستان و استاد دانشگاه‌های هنر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه، درباره لزوم برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی، گفت: مطمئناً برپایی چنین نمایشگاهی نشریات تخصصی و علمی را از مهجوریت خارج می‌کند، چرا که خیلی از نشریات هستند که دانشجویان و پژوهشگران از وجود آنها مطلع نیستند و نمی‌دانند مقالاتی که تهیه می‌کنند باید به کدام نشریه بدهند.

وی افزود: نمایشگاه نشریات تخصصی به دانشجویان دکترا و ارشد که زمان دفاع پایان نامه دارند، اما هنوز جایی برای انتشار مطالب‌شان هستند، بسیار کمک می‌کند.

خزائی نقطه قوت دیگر نمایشگاه را ایجاد ارتباط بین دانشجویان و مجلات عنوان کرد و توضیح داد: نکته دیگر این است که وقتی به نشریات علمی و تخصصی مراجعه می‌کنیم، گله دارند که مقالات کیفی کم وجود دارد و به دست‌شان می‌رسد؛ به نظر من ارتباط درستی در این میان برقرار نیست که از یک طرف مقاله‌های دانشجویان روی دست‌شان نماند و از طرف دیگر نشریات علمی، مقالات علمی را خیلی سخت به دست می‌آورند. بنابراین مطمئناً این نمایشگاه می‌تواند رابط خیلی خوبی بین دانشجو، محقق و سردبیر نشریات باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد لزوم انتشار این نشریات گفت: سرمایه علمی و فرهنگی هر کشور نشریات علمی و پژوهشی آن کشور است، یعنی اگر این نشریات منتشر نشوند نظریات و نظریه پردازی‌های جدید جایی برای ارائه شدن ندارند.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفندماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافته و تا فردا در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا ست./س

برچسب ها: نشریات ، تخصصی ، رابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.