برخي دلايل و شواهد حاکي از آن است که عده اي در داخل و خارج لبنان مي کوشند بحران سوريه را به اين کشور بکشانند و اوضاع اين کشور را ملتهب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ با توجه به پيامدهاي بحران سوريه، پرسش هاي زيادي درباره برخي تلاش ها براي ايجاد ناآرامي در لبنان وجود دارد و اين سوال مطرح است که آيا برخي برنامه هاي خارجي با تمايلات داخلي براي براندازي دولت با يکديگر تلاقي کرده اند؟ 

منار صباغ احمد خبرنگار اين شبکه در لبنان در گزارشي در اين باره گفت: پس از آن که اقتصاد و امنيت در لبنان ثبات دولت نجيب ميقاتي نخست وزير اين کشور را هدف گرفته بودند اکنون نوبت به برخي طرف هاي خارجي رسيده است که ثبات اين دولت را هدف قرار دهند و طبق معمول اين طرفهاي خارجي افرادي را براي همکاري با خود در لبنان پيدا کرده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: دلايل و شواهد زيادي در اين باره وجود داد و چنين سناريويي را تقويت مي کند که بيانيه کونللي سفير آمريکا در لبنان درباره انتخابات و ايجاد بحراني نيمه دولتي بر اثر سخنان عدنان وزير خارجه لبنان در قاهره که فقط چيزي را درخواست کرد که ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان پيش از اين در روماني خواستار آن شده بود، از آن جمله به شمار مي رود. 
وزير خارجه لبنان گفت: جنجال هايي که امروز ايجاد شده است مستقيما عليه دولت است و مي خواهند دولت را دچار فروپاشي کنند. آنها وزير خارجه را بهانه کرده اند تا همه دولت را هدف قرار دهند. 

برخي مي خواهند ثبات لبنان را بر هم بزنند و گزارشهاي مطبوعاتي حاکي از اعمال فشارهاي آمريکا براي از بين بردن دولت و ثبات لبنان است. نيکلا نحاس وزير اقتصاد و بازرگاني دولت لبنان گفت: غرب محاسبات خاص خود را دارد و لزومي ندارد که ما با محاسبات آنها همصدا شويم. ما بايد منافع لبنان را در نظر بگيريم. بدون شک غرب و بخصوص آمريکا حساب و کتاب هاي زيادي براي خود کرده اند اما برخي مي گويند ضمانت ثبات لبنان در داخل است و تلاش هايي که در خارج براي بر هم زدن اوضاع لبنان و کشاندن بحران سوريه به اين کشور انجام مي شود از دو سال پيش تا کنون ادامه دارد و متوقف هم نشده است اما سوال اين است که آيا اين تلاش ها با موفقيت روبرو خواهد شد؟


                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: محافل ، سوریه ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار