وجود نشریات علمی پژوهشی برای جامعه علمی ایران بسیار ضروری است چراکه ما با انتشار این مجلات توانسته ایم، بخشی از کمبودهای علمی را در داخل برطرف کنیم و خودمان به تولید علم بپردازیم.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، دکتر فریور فاضل پور، مدیر مسئول نشریه انرژی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با بیان این مطلب گفت: به دلیل همین تولیدات داخلی، وجود یک نمایشگاه برای گردهمایی نشریات علمی پژوهشی، باعث می شود نشریاتی که تجربه های خوب و مفید دارند، یافته ها و اطلاعاتشان را در اختیار نشریاتی بگذارند که ضعیف تر هستند.

وی افزود: به علاوه، برگزاری این نمایشگاه، به تعامل بیشتر صاحبان نشریات تخصصی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم می انجامد؛ به خصوص که بسیاری از مشکلات نشریات علمی پژوهشی به عدم تعامل این دو وزارتخانه باز می گردد و هماهنگ شدن یک نشریه علمی تخصصی با امکانات محدود با دو وزارتخانه بزرگ کار بسیار سختی است.

دکتر فاضل پور همچنین اظهار داشت: از آنجاکه نشریه انرژی، انگلیسی زبان است و هیات تحریریه دانشگاهی آن، از کشورهای آمریکا، نروژ، آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا، یونان، رمانی، ژاپن و کانادا هستند، برای اعلام وصول انتشار این مجله و اعلان آن به موسسه اشپیرینگر مشکل داریم چون ناشران بر اساس پروانه انتشار باید هر آنچه را چاپ می کنند، به وزارت ارشاد اعلام کنند در حالی که وزارت ارشاد تنها نامه های فارسی زبان را می پذیرد. به علاوه، وزارت ارشاد تنها نسخه چاپی نشریه را قبول می کند در حالی که این نشریه بین المللی در سایت منتشر می شود و open access است.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفند ماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافته و تا 20 اسفندماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.