معاون سياسي و امنيتي استاندار قزوین گفت: قبل از پایان برنامه پنجم توسعه آمار بیسوادی در مناطق شهری و روستایی استان قزوین در بین گروه های سنی 10 تا 49 سال به صفر خواهد رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل طاهرخاني ظهر یکشنبه در جلسه ستاد راهبردي نهضت سوادآموزي استان اظهارداشت: تشكيل نهضت سوادآموزي در راستاي ريشه كني بي سوادي از بركات انقلاب اسلامي است كه به دستور امام راحل صورت گرفت.

وي، بر تقويت ستاد راهبردي سوادآموزي از سوي دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد و افزود: دستگاههاي اجرايي موظف هستند در امر مبارزه و ريشه كني بيسوادي حداكثر همكاري را با آموزش و پرورش استان داشته باشند و از امكانات و توانمندي ها خود را در جهت تحقق اهداف ستاد راهبردي سوادآموزي به كار گيرند.

طاهرخانی، همكاري در امر مبارزه با بيسوادي را از شاخص هاي ارزيابي عملكرد دستگاهها در سال 91 ذكر كرد و گفت: بايد براساس يک برنامه ريزي دقيق و كاربردي براي ريشه كني بي سوادي تا قبل از پايان برنامه پنجم اقدام كرد و تحقق اين هدف در سايه يک نگاه اعتقادي صورت خواهد گرفت.

در اين جلسه جعفر حبيبي مديركل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشي از وضعيت باسوادي و نرخ بي سوادي تصريح كرد: با توجه به پيشينه علمي و فرهنگي قزوين جزو استان هاي پيشتاز در امر مبارزه با بي سوادي هستيم و تا قبل از پايان برنامه پنجم بايد نرخ بي سوادي استان به صفر برسد.

وي، با اشاره به آمار بيسوادان استان بیان كرد: براساس سرشماري سال گذشتهتعداد بي سوادان استان كه در گروه سني 10 تا 49 سال قرار دارند 43 هزار و 794 نفر است كه از اين تعداد هشت هزار و 481 نفر در سال گذشته و سه هزار و 111 نفر در سال جاري باسواد شده اند و هنوز 32 هزار و 202 نفر از اين مجموعه بي سواد هستند كه در دستور كار ستاد قرار دارند.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: اولين نکته در مبارزه با بيسوادي پالايش اسمي و شناسايي بي سوادان استان در مناطق شهري و روستايي است و دستگاههايي كه مبادي اخذ اطلاعات هستند بايد مشخصات افراد بيسواد را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهند تا برنامه ريزي لازم در اين زمينه صورت گيرد./ک

برچسب ها: صفر ، بیسواد ، پنجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.