امروزه رقابت در صنایع از اهمیت خاصی برخوردار است که در این فضای رقابتی کیفیت محصول حرف اول را برای ماندن در این فضل می زند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید مهدی هادوی رئیس کمیته آموزش و ارزیابی جایزه ملی کیفیت امروز 20 اسفند در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی کیفیت غذا دارو و بهداشت افزود: تداوم یک حرکت از شروع آن مهم تر است چرا که تداوم به معنای پایداری است بنابراین برای حفظ این پایداری باید تهدیدهای موجود را شناسایی کنیم و برای مقابله با آن ها راه حل هایی را ارائه دهیم.

وی با بیان این که در جوایز و رقابت ها چند عامل را می توان تهدید دانست گفت: نخست اهداف جایزه است هر چه این اهداف در راستای نیاز جامعه و شرکت کنندگان در فرایند رقابت باشد تداوم و پایداری آن بیشتر خواهد بود.

همچنین مدل و معیارهای ارزیابی نیز موضوع دیگری است که عدم توجه به آن ها موجب بی اعتباری جایزه و کاهش اثر بخشی آن می شود.

وی ادامه داد: شاید یکی از مهم ترین تهدیدات فرآیند ارزیابی باشد چرا که این فرایند با قضاوت و داوری آمیخته شده و باید با همان حساسیتی قضاوت کرد که با فرایند ارزیابی برخورد می کنیم.

هادوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز رقابت در صنایع از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که صنایع خواسته و ناخواسته وارد فضای رقابت شده اند و تنها راه برای باقی ماندن در این فضا ارتقاء کیفیت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر متصدیان صنایع افکار کوتاه مدتی داشته باشند کیفیت خود را از دست می دهند و این به معنای عمر کوتاه صنایع است بنابراین صنعت گران باید برای ماندن این حوزه صنعت کیفیت خود را از هر لحاظی ارتقا دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم 65 شرکت جایزه ملی کیفیت غذا دارو و بهداشت را اخذ کردند./ح
برچسب ها: دارو ، صنایع ، کییت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار