فرماندار قصرشیرین گفت: مسافران و گردشگران ایرانی می توانند با خودروهای شخصی خود از مرز پرویزخان این شهرستان به شهرهای مختلف اقلیم کردستان عراق سفر کنند

حسین پروین گفت: اتباع ایرانی با ارایه سند مالکیت و شناسنامه خودرو و یا وکالت نامه معتبر از مالک و در صورت در رهن بودن خودرو در بانک با ارایه نامه از لیزینگ خودرو به گمرک مرزی می توانند مجوز خروج خودرو را دریافت کنند.

وی گفت: این افراد می توانند با ارایه مدارک مذکور به گمرک مستقر در مرزهای پرویزخان و یا خسروی و پس از پرداخت 100 هزار ریال عوارض مربوطه با دریافت مجوز با خودروی خود عازم اقلیم کردستان عراق شوند.

پروین اظهار کرد: خروج از کشور از مرز رسمی پرویزخان به قصد مسافرت به شهرهای اقلیم کردستان عراق نیازی به دریافت ویزا ندارد و فقط با ارایه گذرنامه معتبر و پرداخت 110 هزار یال عوارض خروج از کشور برای هر نفر، می توان به این منطقه از کشور عراق سفر کرد.

وی در خصوص ورود خودروهای خارجی به کشور از طریق مرز رسمی پرویزخان، گفت: خودروهای عراقی باید با ارایه تضمین معتبر به شرکت های ایرانی بیمه گذار مستقر در مرز، برای مدت معین و تعیین شده وارد کشورمان شده و اقامت داشته باشند.

فرماندار قصرشیرین افزود: هم اکنون روزانه 15 تا 20 خودروی سواری ایرانی از طریق
حمل بارومسافرا.ز مرز پرویزخان به مقصد شهرهای اقلیم کردستان عراق از کشور خارج می شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن (11 ماه) در مجموع هشت هزار و 361 دستگاه خودروی شخصی از مرز پرویزخان به مقصد اقلیم کردستان عراق خارج شده اندف یادآور شد: گمرک مستقر در مرز در کوتاهترین زمان نسبت به صدور مجوز خروج برای خودروی اتباع ایرانی اقدام می کند./س



برچسب ها: کرمانشاه ، ایران ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.