عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تا پايان سال وقتي نداريم و بايد جزييات بودجه بحث گذاشته شود تا زمينه استفاده سياسي دولت فراهم نشود؛ اگر به مسئله لايحه سه دوازدهم بودجه رسيدگي نکنيم تمام درآمدها و دريافتي‌ها و پرداختي‌هاي دولت غيرقانوني مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، جعفر قادري نماينده شيراز در مجلس در موافقت با کليات لايحه بودجه سه دوازدهم گفت: دفاع من از کليات لايحه بودجه سه دوازدهم به منظور تاييد آن نيست.

وي در ادامه با بيان اين مطلب که کار دولت تکراري شده و به موقع بودجه را ارائه نمي‌کند، ادامه داد: ارائه ندادن لايحه بودجه در زمان مناسب، غيرقابل قبول و غيرقابل توجيه است؛ با اين همه با توجه به گلايه‌ها و ايرادات، براساس ماده 213 رئيس‌جمهور موظف است هنگام ارائه بودجه حضور داشته باشد و اين عملکردها قابل قبول و قابل دفاع نيست.

قادري با بيان اين مطلب که در شرايط فعلي زمان رسيدگي به اختلافات و قانون‌شکني نيست، تصريح کرد: اگر به مسئله لايحه سه دوازدهم بودجه رسيدگي نکنيم تمام درآمدها و دريافتي‌ها و پرداختي‌هاي دولت غيرقانوني مي‌شود.

نماينده شيراز در ادامه گفت: کارمند ساده چه تقصيري دارد که از لحاظ ديوان محاسبات يا دستگاه‌هاي دولتي مجرم شناخته شود و يا اگر بودجه سه دوازدهم مصوب نشود شرکت‌هاي دولتي شامل بودجه قانون نمي‌شوند و هرگونه عمليات غيرقانوني است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سخنان "جعفرزاده" گفت: انتقادات و ايرادات جعفرزاده کاملا قبول است، اما بايد در شرايط ديگري مطرح شود. تا پايان سال ديگر زماني نداريم و بايد جزييات بودجه بحث گذاشته شود تا زمينه استفاده سياسي دولت فراهم نشود، اين موارد پيشنهاداتي است که دوستان مي‌توانند در تصويب کليات لايحه بودجه سه دوازدهم به آن استناد کنند.

وي ادامه داد: درست است که تصميم‌گيري براي بودجه سه دوازدهم با مشخص نبودن شاخصه‌هاي مشخص، کار سختي است، اما متاسفانه دولت از اين قضيه به کرات عدول کرده و متاسفانه کاري که انجام مي‌دهيم تخصصي نيست.

قادري در پايان اظهار داشت: ما ناچاريم استخوان در گلو صبر کنيم و اجازه دهيم روند جاري و عادي بدتر از اين نشود. حداقل اگر نمي‌توانيم کمکي کنيم مشکلات را بدتر نکنيم. دوستان به راي آوردن کليات اين لايحه اهتمام ورزند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: لایحه ، بودجه ، دولت ، تخصصی ، کلیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار