معاون فرماندار ماکو گفت: 13 هزار هکتار عرصه منابع ملی به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ولی شیرزاده در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات فرمانداری ماکو برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری ماکو یکی از مناطق تجاری خواهد بود که با راه‌اندازی آن می‌توان نقش موثری در اقتصاد استان ایفا کرد.

وی با اشاره به واگذاری اراضی ملی به منظور راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو، تصریح کرد: 13 هزار هکتار از اراضی ملی در 15 روستای این شهرستان برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو واگذار شده است.

شیرزاده با اشاره به اهمیت نگهداری از منابع طبیعی، افزود: نگهداری از منابع طبیعی یکی از وظایف اصلی است که نسبت به آن کم‌توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از توان رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه نگهداری و حراست از منابع طبیعی یکی از موضوعاتی که باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرماندار ماکو اعلام کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که تعداد دام موجود در مراتع بیش‌تر از میزان مرتع است و این امر ما را دچار مشکلاتی کرده است که در صورت تداوم این روند در طولانی مدت، مشکلات بیش‌تری را در این راستا شاهد خواهیم بود.

شیرزاده با بیان اینکه باید تمهیدات لازم در این زمینه انجام گیرد، اظهار داشت: برای این منظور باید روستاییان به ویژه دامداران منطقه با اهمیت مراتع و منابع طبیعی بیش‌تر آشنا شوند.

وی هفته منابع طبیعی را فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود تا در هفته منابع طبیعی فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از عرصه‌های طبیعی انجام گیرد./س

برچسب ها: ماکو ، آزاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.