"مرتضي حسين" در مقاله جديد خود تحت عنوان "آمريكا چگونه جنگ كثيف خود را به عراق صادر كرده است و تبعات آن تاکنون چه بوده است" كه در روزنامه "گاردين" منتشر شد به استمرار اشغالگري و سياست هاي سركوبگرايانه و جنگ طلبانه دولت آمريكا در كشورهاي ديگر جهان مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه  گاردين ؛ "هوگو چاوز" رئيس جمهور ونزوئلا به دليل سخنراني هاي آتشين اش در همه جاي جهان شناخته شده بود. در اواخر عمرش وي اظهار داشت كه باور دارد "امپراتوري آمريكا بزرگترين تهديد براي کشورهاي دنياست ." عليرغم شايعاتي كه مخالفان چاوز عليه او اظهار داشته بودند واقعيت آنست كه در مراسم تشييع جنازه چاوز اكثر ونزوئلايي ها شركت كردند .

 در واقع چاوز در ميان ملل آمريكاي مركزي و آمريكاي لاتين همواره از محبوبيت بالايي برخوردار بود. وي همواره به سياست مداخله جويانه دولت آمريكا در كشورهاي ديگر انتقاد ميکرد . اگر به تاريخ مداخله جويي هاي دولت آمريكا در آمريكاي لاتين بنگريم، شواهدي را مي يابيم كه علت وجود اين مسئله را به ما نشان مي دهند . مشاركت آمريكا در سرنگوني دولتهاي مردم سالار در منطقه آمريكاي لاتين ، روي كارآوردن رژيم هاي ديكتاتوري كه مخالفانشان را شكنجه و زنداني مي كردند و جوخه هاي مرگ به راه انداخته بودند همه سوابق آمريكا در مداخلاتش در آمريكاي لاتين هستند و علت مقاومت امروزي ملل آمريكاي لاتين در مقابل دولت آمريكا را به ما نشان مي دهند. 

آمريكا پس از آمريكاي لاتين توجه خود را به خاورميانه معطوف نمود و همان شيوه ها در مورد كشورهاي آن منطقه نيز اعمال کرد. در گزارشي كه هفته گذشته توسط روزنامه "گاردين" منتشر شد مشخص شد كه طبق تحقيقات اخير مقامات پنتاگون بيشترين سطح شكنجه را در جريان جنگ عراق و در مورد عراقي ها اعمال نموده اند. جنايات مطرح شده در مورد آنان به غايت وحشتناك هستند: اتاق هايي كه براي بازجويي و شكنجه زندانيان مورد استفاده قرار مي گرفتند و خونين اند !

در گزارشي كه از سوي يكي از سربازان بازنشسته آمريكائي حاضر در جريان "جنگ كثيف" دولت آمريكا منتشر شده است چگونگي شكنجه زندانيان توسط نيروهاي آمريكائي شرح داده مي شود . در اقدامي مشابه نيروهاي نظامي آمريكائي در كشورعراق نيز به همين نحو از "تمامي ابزار هاي شكنجه استفاده كردند. آنان از شوك الكتريكي، شيوه غرق مصنوعي و كشيددن ناخن افراد استفاده كرده اند." ميراث شكنجه گري آمريكا در السالوادور در ديگر كشورها نيز ادامه يافت. 

نظاميان آمريكائي در آموزشگاهي ناشناخته تحت تعليم قرار گرفته اند تا چگونه بازداشت شدگان را شكنجه كنند. آنان به نيروهاي بومي در منطقه امريكاي لاتين نيز اين آموزش ها را منتقل مي كردند. آنان از همين طريق بيش از 80 هزار نفر از شهروندان عادي السالوادوريايي را به قتل رساندند. اين شيوه در گواتمالا و هندوراس نيز استفاده شده و در حدود 50 هزار زنداني سياسي را كشتند. آنان امروز از همين شيوه ها در عراق نيز استفاده مي كنند. 

 آمريكا در كشورهاي اسلامي و تمام منطقه خاورميانه از شكنجه گري استفاده مي كند و جنگ هاي فرقه اي به راه مي اندازد. همين ميراث كثيف آمريكائي دليل اصلي آن بود كه چاوز و رهبراني چون وي امپرياليسم آمريكا را محكوم كردند . اقدامات آمريكا در مناطق مختلف جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر بوده است. امروز، آمريكاي لاتين و خاورميانه هر دو تجربه نظامي گري و جنگ پنهاني آمريكائي ها را درک کرده اند . اين جنگي كثيف است كه در گذشته نيز وجود داشته و تا امروز نيز ادامه دارد . 

                      
برچسب ها: جنگ ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار