معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه سکوتم در سال 88 به صورت عمومی بود نه خصوصی، گفت: مواضع‌ام را همه می‌دانند و در این مقطع صلاح نمی‌دانم برخی مسایل درون گروهی و برخی مسایلی که کمک به کشور نمی‌کند را مطرح کنم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد‌رضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات در دیدار با تعدادی از دانشجویان یزدی مقیم تهران با تحلیل شرایط کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان یکی از اصیل‌ترین نیروهای انقلاب بوده و هستند و نمی‌توانند تنها نظاره‌گر نابسامانی‌های کشور باشند از این رو باید در انتخابات فعال بود تا با جلب اقبال مردم، روند موجود را اصلاح کرد.

عارف هدف خود از حضور در انتخابات را حل مشکلات کشور بر اساس خرد جمعی عنوان کرد و افزود: با حضور پرشور در انتخابات زمینه را برای حل ریشه‌ای مشکلات فراهم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کشور نیازمند عقل گرایی و اخلاق است، ادامه داد: نتیجه عملکرد 8 سال اخیر باید تجربه‌ای باشد برای انتخابات آینده، نتیجه انتخابات باید این باشد که کشور در آرامش از مدیران شایسته و لایق با هر سلیقه سیاسی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه متعهد و مقید به مسایل اخلاقی هستم، تصريح كرد: کشور نیازمند عقل‌گرایی و تدبیر است و من بر این باورم که با همدلی و تفاهم می‌توانیم روند فعلی را متوقف و سپس به سوی اصلاح و رشد مدیریت کنیم.

عارف تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت کشور، بهترین رویکرد این است که اصلاح‌طلبان با اجماع در عرصه انتخابات حضور جدی داشته باشند.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه سکوتم در سال 88 به صورت عمومی بود نه خصوصی، تصریح کرد: مواضع‌ام را همه می‌دانند و در این مقطع صلاح نمی‌دانم برخی مسایل درون گروهی و برخی مسایلی که کمک به کشور نمی‌کند را مطرح کنم.

عارف در واکنش به سوال یکی از دانشجویان که از او خواست بگوید حوادث سال 88 فتنه بوده است یا نه گفت: مگر مشکل کشور این است که گفته شود حوادث سال 88 فتنه بوده است یا نه؟ چه نیازی است که دائما حوادثی که متعلق به 4 سال گذشته بوده است را برای تسویه حساب‌های سیاسی بکار برده شود؟

وی اضافه کرد: باید در یک فضای آرام و در محیط‌های علمی و دانشگاهی حوادث سال 88 بررسی شود تا مشخص شود ریشه این حوادث در کجا بوده است؟

وي در ادامه در خصوص شائبه تقلب در انتخابات اظهار داشت: بارها گفته‌ام رای مردم امانت است و خیانت در امانت از مذموم‌ترین کارهاست اما اینکه بیاییم کل نظام را برای انتخابات زیر سوال ببریم، هیچگاه قبول نداشتم.

معاون اول دولت خاتمی در ادامه با اشاره به شعارهای پوپولیستی برای جمع آوری آرا بیان کرد: هیچ وقت چهره پوپولیستی نبوده و اعتقادی هم به آن ندارم و همانطور که گفته‌ام، مخاطب من عقلا هستند و اعتقاد دارم مردم ما عاقلند و مسایل را اگر آنگونه که صحیح است ارائه شود، درک خواهند کرد.

عارف با بیان اینکه هیچگاه با جریانات تند کنار نیامده‌ام، تصريح كرد: باید کاری کنیم که درصد افراد تندرو در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا کم شود زیرا کشور به آرامش و اعتدال نیاز دارد و نباید فضایی ایجاد شود که تندروها محوریت جریانات سیاسی شوند.

وي خاطر نشان كرد: در صورت حضور در انتخابات مطمئنا به قصد پیروزی وارد انتخابات می‌شوم البته حرف آخر را مردم می‌زنند و من به هیچ وجه نمی‌گویم هدف وسیله را توجیه می‌کند چرا که انتخاب ابزار و روش هم به اندازه هدف مهم است و اگر در گفتن بخشی از حقیقت معذوریم، به هیچ وجه نباید به مردم دروغ بگوییم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار