مفهوم مذاكرات قزاقستان كارگر نشدن حربه تحريم هاست ،از اپوزيسيون حركت از اسرائيل و انگليس بركت! ،كاسبي سياسي زني كه شوهرش را فراري داد،اعلام آمادگی بلژیک برای پذیرش منافقین،نامه کشاورزان مناطق محروم به احمدي نژاد موثر افتاد،اختلاف يک نهاد مشهور با دولت به خاطر ملک70ساله،بودجه 10 ميليارد توماني براي مشايي ،عارف هم فيس‌بوكي شد عارف هم فيس‌بوكي شد،خاتمي در سال 88 منطقي برخورد كرد،تحريم خريد آجيل شب عيد در شهركرد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

مفهوم مذاكرات قزاقستان كارگر نشدن حربه تحريم هاست

وزير خارجه اسبق اسرائيل با اشاره به مذاكرات قزاقستان گفت ايران در برابر فشارها موضع خود را تغيير نخواهد داد.شلومو بن عامي در پايگاه اينترنتي پراجكت سينديكت (متعلق به اتحاديه روزنامه نگاران آمريكا) نوشت: هيچ كس واقعا باور نداشت كه در آخرين دور مذاكرات هسته اي با ايران در آلماتي اتفاقي رخ دهد.

 جاي تعجب نيست كه ايران به رغم پيشنهادها و امتيازات داده شده، حاضر به عقب نشيني نيست. بنابراين لااقل ثابت شد اين باور كه اعمال تحريم هاي شديد مي تواند ايران را وادار به تغيير موضع كند، غيرواقع بينانه است.

به نوشته عامي، ايران با كمك كشورهايي مانند چين، روسيه، هند و ونزوئلا موفق به دستيابي به فرصت هاي راهبردي شد كه به آن كشور امكان مقاومت در برابر فشارهاي غرب را داده است.

وي مي افزايد: مهمتر اينكه اعمال تحريم هاي شديد به سركردگي آمريكا نه تنها ناكافي است، بلكه تنها موجب افزايش بيشتر مقاومت ايران در برابر طرح هاي آمريكا مي شود. اين در حالي است كه قدرت هاي غربي شديدترين و بي سابقه ترين تحريم ها را عليه ايران در پيش گرفتند.
 
خيز لابي آيپك در آمريكا براي كارشكني در توافق قزاقستان

نشست سالانه لابي آيپك به صحنه كش و قوس تازه ميان آمريكا و اسرائيل تبديل شده است.اين نشست روز يكشنبه در حالي در واشنگتن دي سي و با حضور 13 هزار نفر از سياستمداران آمريكايي حامي اسرائيل آغاز به كار كرد كه نه شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و نه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در آن حضور نخواهند داشت.

نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز برخلاف برخي سالهاي گذشته ترجيح داده از طريق كنفرانس ويدئويي و از تل آويو براي حاضران در نشست ايپك سخنراني كند.آيپك نفوذ گسترده اي در كنگره آمريكا دارد و به همين دليل پيشنهاد برخي تحريم هاي تازه در دستور كار كنگره قرار گرفته است.ايهود باراك وزير جنگ مستعفي اسرائيل در سخنراني افتتاحيه آيپك گفت خطر دستيابي ايران به سلاح اتمي بزرگ ترين تهديد براي اسرائيل، منطقه و جهان است.

ايهود باراك ضمن ابراز ترديد از اين كه مذاكرات نتيجه اي در پي داشته باشد، گفت: «با اين كه استفاده از همه راه هاي ديپلماتيك خسته كننده براي حل مناقشه اتمي ايران قابل درك است، اما ترديد دارم كه اين روش ها نتيجه دهد و حكومت ايران از ادامه برنامه اتمي خود منصرف شود. بنابراين معتقدم كه همه گزينه ها در برخورد با ايران بايد همچنان مدنظر باشد.»

از سوي ديگر بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در نشست كابينه اين رژيم ضمن ابراز ترديد درباره نتيجه نشست آلماتي گفت: «برداشت من اين است كه ايران صرفاً به دنبال آن است كه زمان بيشتري را به دست آورد و با استفاده از اين زمان به غني سازي اورانيوم لازم براي ساخت سلاح اتمي ادامه دهد.»

وي گفت: از نظر ما مذاكرات اخير، اتلاف وقت و دادن فرصت به ايران است.در همين حال روزنامه صهيونيستي «اسرائيل هيوم» در گزارشي نوشت: اظهارات باراك در اجلاس آيپك نشان مي دهد تحريم هاي غرب عليه ايران كارايي نداشته است.فشار صهيونيست ها به آمريكا براي عدم پذيرش حقوق ملت ايران و كارشكني در مذاكرات هسته اي باعث انتقاد محافل سياسي و رسانه اي از جمله در آمريكا شده است. پل پيلار از مقامات سابق سازمان سيا در اين زمينه از اوباما خواست فرصت بزرگي را كه در نشست آلماتي قزاقستان براي توافق ايجاد شد، از بين نبرد.

وي در پايگاه اينترنتي نشنال اينترست نوشت: به اعتقاد من اقدامات جديد ضد ايراني در مجلس سنا و نمايندگان، هيزم ريختن بر آتش بدگماني ايران نسبت به اهداف و نيات واشنگتن است.وي افزود: ايراني ها به سخنان و اقدامات آمريكا با سوءظن مي نگرند. نظر غالب در ميان مردم ايران اين است كه آمريكا درصدد براندازي است و قصد دارد به مردم ايران فشار بياورد.

اين كارشناس آمريكايي كه 28 سال در سيا كار كرده است، معتقد است: با وجود چنين بي اعتمادي شديدي، مذاكرات ايران و گروه 1+5 (پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت و آلمان) در قزاقستان اميدواركننده بود.مقام سابق سيا افزود: اكنون كه ايران و گروه 1+5 اندكي موضع خود را تغيير داده اند، بدترين كار اين است كه به آتش بدگماني ايران نسبت به اهداف و نيت هاي ايالات متحده هيزم ريخته شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر دو قطعنامه در خصوص تشديد تحريم ها عليه ايران و حمايت از رژيم صهيونيستي در برابر ايران در كنگره به جريان افتاده است، استدلال مي كند: «اعضاي كنگره دقيقاً در حال هيزم ريختن به آتش بدگماني ايران به آمريكا هستند. چيزي كه از طرح تشديد تحريم هاي ايران بدتر است قطعنامه سنا است كه «ليندزي گراهام» و «رابرت منندز» طراحان آن بوده اند. طبق اين طرح از اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران حمايت مي شود.»

اين مأمور سابق سيا كه در جنگ ويتنام نيز حاضر بوده با اشاره به برگزاري كنفرانس سالانه «كميته روابط عمومي آمريكا- اسرائيل» (آيپك) مي نويسد: بسياري از اعضاي كنگره آمريكا انگيزه چنداني براي طرفداري از اعمال تهاجمي رژيم صهيونيستي ندارند اما كنفرانس آيپك انگيزه لازم را به آنها مي دهد. اين سازمان بهتر از هر زمان ديگري مي تواند نشان دهد كه از انتصاب «هيگل» به عنوان وزير دفاع آمريكا نترسيده و عقب نكشيده است.پيلار در بخش پاياني مقاله اش نوشت: كه آمريكا در سال 2002 فرصت همكاري با ايران را از دست داد.
 
تحرك اصلاح طلبان براي خروج از بن بست فتنه

انتشار خبر درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب، با نگراني و پرخاشگري طيف تندرو اين جريان مواجه شده است.محمد جواد حق شناس نايب رئيس جبهه اصلاح طلبان روز گذشته با تأييد خبر تقديم نامه درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب گفت اين نامه حدود دو هفته پيش ارسال شده است.

وي در گفت وگو با مهر و ايسنا خاطرنشان كرد: جبهه اصلاح طلبان متشكل از 18 حزب شناسنامه دار به همراه جبهه اعتدال گرايان (گروه هاي حامي هاشمي در انتخابات سال 84) نامه اي را حدود دو هفته پيش براي دفتر رهبري ارسال كردند و تقاضاي ديدار جمعي از اعضاي احزاب اصلاح طلب با ايشان را داشته اند.

وي با بيان اينكه «هنوز از سوي دفتر مقام معظم رهبري پاسخي به اين درخواست داده نشده، افزود: براي تهيه و ارائه اين درخواست، پيشتر با بزرگان اصلاح طلب مشورتهايي انجام شده است. معتقديم به منظور برقراري فضاي گفت وگو براي عبور از بحراني كه از سال 88 در كشور بوجود آمد نياز است تا فضاي سوء تفاهم كاهش پيدا كند و تفكرهاي راديكال در اين فضا جايگاهي ندارد.

در همين حال مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان به سايت روزآنلاين گفت: يك تيم چند نفره مشخص شد تا نامه را تهيه كنند. اين نامه با كمال ادب و احترام تهيه و در قالب آن تقاضاي ديدار با رهبري مطرح شد.وي مي گويد: «مي خواهيم به حضور رهبر انقلاب برسيم تا هم به اشارات ايشان گوش دهيم و هم زمينه يك رقابت سالم و سازنده در انتخابات يازدهم را پيش رو داشته باشيم.»

وي مي گويد جبهه متبوع آنها تاكنون مشكلي براي برگزاري كنگره نداشته است.چند هفته پيش از اين مجيد انصاري، موسوي لاري و جهانگيري به محضر رهبر معظم انقلاب رسيده بودند كه بحث هاي گوناگوني را در ميان محافل تندرو و ضد انقلاب حامي فتنه سبز برانگيخت.

انتشار اين گونه خبرها با واكنش هاي متفاوتي در محافل حامي اصلاح طلبان مواجه شده است. برخي از اين رسانه ها و محافل ترجيح دادند براي جلوگيري از اثرات فرسايشي خبرهاي اخير در طيف هاي تندرو، آن را سانسور كنند. اما شمار ديگري از اين محافل تاب نياورده و به ناسزاگويي عليه اصلاح طلبان پرداختند.

 از جمله مشاور كروبي و سردبير فراري روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد ضمن حمله به اصلاح طلبان در گويانيوز نوشت: اين قبيل ديدارها براي اصلاح طلبان، يك بازي با سه باخت است. آنها نشان دادند هر چه فشار بيشتر باشد، بيش از گذشته از ادعاهاي خويش فاصله مي گيرند.

حاكميت مي داند از ميان اصلاح طلبان تنها عده اي خاص بر مواضع خود شامل انتخابات آزاد پا فشاري مي كنند. متأسفانه اصلاح طلبان مشتاق حكومت، علناً از شروط 3 سال گذشته و تعهد عدم عبور از خط قرمز تعهد آزادي همراه با بازگشت موسوي و كروبي به عرصه سياست عقب نشيني كرده اند. اين همكاري داوطلبانه يعني حذف پيش شرط هاي سابق.

واحدي با بيان اينكه «ملاقات اخير در ادامه عقب نشيني هاي گذشته است و چهره اي قدرتمند و غير قابل مقابله از حاكميت و رهبري ترسيم مي كند، نوشت: اين باخت بزرگي براي اصلاح طلبان است(!).مشاور متواري كروبي تأييد كرده كه حاكميت به فتنه گران امتياز نداده و اين باخت براي آنها محسوب مي شود.

گفته مي شود برخي عناصر فريب خورده و تندروي فراري به برخي سران فتنه در داخل پيغام هاي تندي فرستاده اند مبني بر اينكه اگر قرار بود از مواضع خود توبه كنيد، چرا ما را به خارج فرستاده و در به در كرديد؟

از سوي ديگر پايگاه اينترنتي تهران ريويو وابسته به ضد انقلاب خارج نشين، به تمايل رهبر انقلاب براي احياي جريان چپ از دو دهه قبل اشاره كرد و نوشت: دو عضو مجمع روحانيون و يك عضو حزب كارگزاران كه با آيت الله خامنه اي ديدار كردند، از جمله مدافعان حضور فعال اصلاح طلبان در فضاي سياسي بوده و حمايت صريحي از جنبش سبز نداشته اند.

نام هر سه چهره نيز در دوره هاي مختلف براي حضور در انتخابات آينده به عنوان كانديداي اصلاح طلبان شنيده شده است و رسانه ها و چهره هاي اصولگرا نيز از محوريت چنين چهره هايي در ميان اصولگرايان ناخشنود نبوده اند. با اين تفاصيل، آيا مي توان گفت ويژگي هاي شخصيتي و فكري سه چهره حاضر در ملاقات و مقدمه سازي هاي رسانه اي دو سال گذشته براي تعيين هويت و خطوط سياسي جديد براي اصلاح طلبان، نشان دهنده تلاش عملي براي برآوردن يك شاخه جديد در ميان اصلاح طلبان است؟

نويسنده احتمال مي دهد كه اين روند از سوي اصلاح طلبان منجر به كمرنگ شدن نقش افرادي چون خاتمي شود كه از نظر حاكميت در حوادث سال 88 دخالت داشته اند. تهران ريويو مي گويد اين كار موجب مسخ جنبش [فتنه] سبز مي شود.
صرف نظر از اين گمانه زني ها آنچه روشن است لزوم مرزبندي و اعلام برائت فعالان سياسي از دست اندركاران خيانت بزرگ فتنه 88 است. فتنه گران در آشوبگري 8 ماهه عليه اسلام و جمهوري اسلامي و امام و رهبري هتاكي كرده و به نيابت از آمريكا و اسرائيل درصدد ساختارشكني بودند.
 
از اپوزيسيون حركت از اسرائيل و انگليس بركت!

مفسر راديو اسرائيل ضمن ابراز خشم نسبت به ناتواني غرب در مقابل ايران، از گروه هاي اپوزيسيون خواست به حمايت هاي غرب اميد نبندند و خود كاري بكنند.

منوشه امير مي گويد رفتار غرب در برابر برنامه اتمي ايران عبرت آموز است و بايد از آن درس عبرت گرفت. رفتار كشورهاي غربي در گفت وگوهاي اتمي در آلماتي قزاقستان و ارزيابي هاي نسبتا خوش بينانه اي كه از جانب بلندپايگان ايراني مطرح شد، و اصولا شيوه رفتار اروپا و آمريكا در مذاكرات هسته اي با جمهوري اسلامي ايران، مي تواند براي مخالفان رژيم كه اميد به غرب دوخته اند بسيار آموزنده باشد.


وي مي افزايد: شيوه رفتار كشورهاي غربي است كه براي جلوگيري از اتمي شدن حكومت ايران، از بخش اعظم منافع اقتصادي خويش صرفنظر كرده و با اجراي تحريم هاي فزاينده تلاش مي كنند رژيم ايران را از ادامه برنامه هاي اتمي بازدارند. ولي پرسش دقيقا در اين جاست كه اگر غرب به سود خود مي داند از اتمي شدن حكومت ايران جلوگيري كند، پس اين مماشات چيست؟

چرا غرب قاطعيت نشان نمي دهد و هربار كه يك دور از گفت وگوهاي اتمي بدون نتيجه پايان مي يابد و به عبارتي ديگر، كاملا به شكست مي انجامد بلافاصله قرار دور بعدي مذاكرات را مي گذارند كه مبادا اين تصور ايجاد شود كه آب در هاون مي كوبند و وقت خود را تلف مي كنند و با اين رفتار به رژيم ايران امكان مي دهند كه همچنان برنامه هاي هسته اي را دنبال كند.

منوشه امير (منوچهر ساچمه چي) كه نزديك 50 سال است به فلسطين اشغالي رفته و در خدمت رژيم صهيونيستي درآمده، همچنين گفته است: بي ترديد غرب همانند من و شما به خوبي آگاهي دارد كه حكومت ايران به موشك هايي مجهز گرديده كه نه تنها تا اسرائيل مي رسند، بلكه قادرند كشورهاي غربي را نيز هدف قرار دهند.

 همان موشك ايراني كه ظاهرا آن ميمون را به فضا برد و به ادعاي حكومت ايران سالم به زمين بازگرداند، روزي كه تنظيم شود خواهد توانست پايتخت هاي همه كشورهاي اروپايي از رم و برلين تا پاريس و لندن را هدف قرار دهد. اكنون ساليان دراز است كه حكومت ايران پنهاني مشغول طراحي و تلاش براي توليد موشكي است كه برد آن به ده هزار كيلومتر و بيشتر برسد. چنين موشكي در آينده خواهد توانست كرانه هاي خاوري كشور پهناور ايالات متحده را نيز (از ايالت نيويورك تا ايالت فلوريدا) هدف قرار دهد.

او با بيان اينكه غربي ها راه مماشات و بطالت را در پيش گرفته اند و قاطعانه در برابر ايران نمي ايستند، افزود: بارها از جانب افراد اپوزيسيون شنيده ايم كه خيزش مخالفان بدون پشتيباني قاطع و عملي غرب امكان پذير نخواهد بود زيرا حكومت، آشوب را پيش از آن كه شكل بگيرد در نطفه خفه خواهد كرد. اما بايد گفت ابتدا از مخالفان حركت و پس از آن از كشورهاي غربي بركت[!]

در حالي كه سران رژيم صهيونيستي جريان آشوب طلب را سرمايه خود معرفي كرده بودند، منوشه امير توصيه مي كند: اين را اپوزيسيون در داخل و خارج بدانند و آويزه گوش كنند كه بي آن كه در انتظار چراغ سبز بيگانگان باشند، بكوشند خود جنبش درست كنند.
وي توضيح نمي دهد كه نوكران منفور آمريكا و اسرائيل و انگلستان چگونه بايد چيزي جز نفرت و انزجار در ملت ايران برانگيزند؟

*وطن امروز:

كاسبي سياسي زني كه شوهرش را فراري داد

به‌دنبال ادعاي برخي رسانه‌هاي ضد‌انقلاب كرد مبني بر بازداشت مادح نظري، سردبير نشريه ديدگاه سنندج، بولتن‌نیوز كسب اطلاع كرد كه نه تنها وي بازداشت نشده است، بلكه از كشور خارج شده و در اقليم كردستان عراق به‌سر مي‌برد. به گزارش بولتن‌نيوز، از حدود يك‌ماه قبل مادح نظري كه سردبيری نشريه ديدگاه با دوره انتشار نامنظم 2 ، 3 ماهه را برعهده داشت، ناگهان ناپديد شد و به منزل خود بازنگشت.

 بنا بر اين گزارش، عدم حضور نظري در محل كار و سكونتش موجب شد شايعاتي درباره بازداشت وي شكل بگيرد. همسر وي شيوا گنجي نيز دوم اسفند‌ماه در گفت وگو با شبكه ضد‌انقلاب كرد، ادعاي بازداشت همسرش از سوي اداره اطلاعات سنندج را مطرح كرد. با اين حال، اخبار تكميلي حاكي است كه برخلاف ادعاي شيوا گنجي، همسر او نه تنها بازداشت نشده است، بلكه هم‌اكنون آزادانه در اقليم كردستان عراق حضور دارد.

اعلام آمادگی بلژیک برای پذیرش منافقین

یک منبع نزدیک به وزارت خارجه عراق از آمادگی بلژیک برای پذیرش گروهک تروریستی منافقین خبر داد. به گزارش ایسنا، این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با

اشرف نیوز بیان کرد که وزیر خارجه بلژیک و معاون نخست‌وزیر این کشور به منظور کمک به عراق برای حل مساله گروهک تروریستی منافقین پیشنهاد پذیرش این گروهک بعد از خروج از اردوگاه اشرف را به هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق داد. این منبع به نقل از وزیر خارجه بلژیک گفت که احتمال اسکان اعضای این گروهک در بلژیک به منظور کمک به حل مساله این افراد در عراق برای آنهایی که خواهان اسکان در این کشور هستند، وجود دارد.

 وزیر خارجه بلژیک بیست و ششم‌ماه گذشته طی سفری به بغداد با مسوولان عالیرتبه این کشور از جمله نوری المالکی، نخست‌وزیر‌ و هوشیار زیباری، وزیر خارجه دیدار کرد و طی آن روابط دو‌جانبه مورد بررسی قرار گرفت.موضوع گروهك تروريستي منافقين اين روزها به يكي از موضوعات قابل توجه در افكار عمومي منطقه بويژه ايرانيان تبديل شده است. چندي پيش نيز اخباري مبني بر اسكان اين تروريست ها در بحرين به گوش رسيد كه وزارت خارجه اين كشور بلافاصله آن را تكذيب كرد.

*خراسان:

نامه کشاورزان مناطق محروم به احمدي نژاد موثر افتاد

پس از آنکه بر اساس نامه هاي واصله به احمدي نژاد مشخص شد که کشاورزان تعدادي از استانهاي محروم کشور که موظف به پرداخت مبلغي با عنوان هزينه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند، به راحتي از عهده اين هزينه ها بر نمي آيند، رييس جمهور طي دستوري به سازمان ملي استاندارد ايران از آنها خواسته است با بررسي ضوابط قانوني و شرايط مالي دولت، پيشنهادهاي خود براي حذف يا تخفيف درصدي از کارمزد صدور پروانه يادشده را تهيه و به شوراي عالي استاندارد ارائه کنند.

اختلاف يک نهاد مشهور با دولت به خاطر ملک70ساله

يکي از نهادهاي مشهور کشور با ارسال شکوائيه اي به دستگاه قضايي، اعلام کرده است که سند مالکيت يکي از ساختمانهاي مهم متعلق به نهاد رياست جمهوري، مخدوش بوده و در اصل متعلق به اين نهاد است اما نهاد رياست جمهوري در پاسخ به اين ادعا تاکيد کرده است که سابقه تصرفات دولت بر پلاکهاي مذکور بالغ بر 70سال بوده و با توجه به اينکه اين ملک تاکنون معارضي نداشته است، نمي توان اين ادعا را معتبر دانست.

*تهران امروز:

ميليون‌ها شغل بي‌صاحب در كشور داريم!

حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در همايش «نقش آموزش و پرورش در توسعه كارآفريني از منظر تحول بنيادين» ضمن اشاره به وضعيت شغل و شاغل در كشور گفت: امروز ميليون‌ها شغل در جامعه وجود دارد كه صاحب ندارد و ميليون‌ها انسان نيز شغل ندارند؛ مگر در جامعه ما شغل كم است؟ مشكل اين است كه در تعريف شغل و شاغل مشكل داريم.

بودجه 10 ميليارد توماني براي مشايي

به گزارش مشرق نيوز،بودجه شوراي عالي امنيت ملي كه دولت در لايحه بودجه سال 92 اعلام كرده است با كاهش بيش از 10 ميليارد توماني نسبت به سال پيش برآورد شده است.جالب آنكه دولت تقريبا معادل رقم كسر شده از بودجه شوراي امنيت ملي، براي نهاد زيرمجموعه مشايي در نظر گرفته است. مطابق لايحه بودجه سال آينده، دولت 10 ميليارد تومان اعتبار براي دبيرخانه جنبش عدم‌تعهد در نظر گرفته است.

كودتايي اجتماعي در راه است!

روزنامه الكترونيكي حزب موتلفه در شماره روز يك‌شنبه خود در تحليلي دولت را متهم كرد كه به ‌دنبال ايجاد يك «كودتاي اجتماعي» در كشور است. اين روزنامه در ادامه چهار ويژگي «كودتاي اجتماعي» را برشمرده است.اول آنكه عامل آن تلاش مي‌كند همه را «نان‌خور» دولت كند تا پايگاه اجتماعي‌اش را افزايش دهد.دومين ويژگي «تخريب ديگران» با هدف «كاهش پايگاه‌هاي اجتماعي رقيب و مخالفان» است.سومين ويژگي ، افزايش فشار‌ها به مردم با اهداف «نشان دادن اثر دخالت ديگران» و«ايجاد توقعات كاذب در مردم، مثل حق نوزاد، خانه ويلايي، يارانه ۵ برابري، زمين چند هكتاري، انتقال آب دريا به كوير» چهارمين ويژگي‌هاي چنين كودتايي به اعتقاد ارگان حزب‌ موتلفه است.

عارف هم فيس‌بوكي شد

چندي پيش خبرهايي مبني بر عضويت محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و از كانديداي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري 92 در فضاي مجازي كشور پيچيد.به گزارش فارس، يك منبع در دفتر عارف در گفت‌وگو با فارس در اين‌باره اظهار داشت: شخص دكتر عارف در مديريت و راهبري اين صفحه در فيس‌بوك هيچ دخالتي ندارد و اين صفحه در فيس‌بوك براي دكتر عارف توسط هواداران وي ايجاد شده است.

خاتمي در سال 88 منطقي برخورد كرد

محمدرضا تابش، از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگو با مشرق گفت: محمد خاتمي در سال 88 خيلي منطقي برخورد كرد.وي درخصوص تاييد صلاحيت آقايان خاتمي و هاشمي گفت: اگر از من مي‌پرسيد هيچ‌كدام از آقايان هيچ مسئله و مشكلي كه بخواهد ايرادي در تاييد صلاحيتشان بياورد، ندارند. اما به هر حال من هم مرجع تصميم‌گيري نيستم.

رئيس‌جمهور آينده بايد خود را براي فداكاري‌ بزرگي آماده كند

حجت‌الاسلام حسن روحاني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با توجه به حمايت‏هاي جدي مقام معظم رهبري از دولت، مجموع برآورد از اوضاع داخلي، اميد شرايط بهتري براي تسريع در امور به چشم مي‌خورد كه به‌تدريج شرايط به گونه ديگري شد.

روحاني با استناد به آمارهاي رسمي گفت: از ابتداي كشف نفت در ايران تا سال 84 و ابتداي كار دولت نهم، 445 ميليارد و 472 ميليون دلار بوده اما از سال 84 تا 90 (بدون احتساب سال 91)، درآمد كشور از فروش نفت 531 ميليارد و 882 ميليون دلار بوده كه چنين درآمدي در تاريخ كشور بي‌سابقه بوده است.وي متذكر شد: با اين درآمد نفتي، مي‌بايست مسير دستيابي به اهداف چشم‌انداز بسيار كوتاه‌تر مي‌شد.

به گزارش خبر آنلاين، روحاني در ادامه با بيان اينكه در ابتداي دولت نهم با توجه به نكات ذكر شده، اميد زيادي براي پيشرفت كشور بوده و برآورد از مجموعه شرايط، تقاضا مي‌كرد كه كشور روند بهتري را نسبت به گذشته طي كند، تاكيد كرد: بعد از حدود 8‌سال كه از آن دوران گذشته، به‌رغم آن اميدها، ديگر چشم‌انداز اوليه را مشاهده نمي‌كنيم.روحاني با طرح اين پرسش كه چرا با توجه به اينكه درآمد كشور بسيار بيشتر شده اما تورم، بيكاري و رشد اقتصادي وضع مناسبي ندارد، در پاسخ، دليل آن را عدم استفاده از ظرفيت‌هاي كارشناسي كشور دانست.

حجت‌الاسلام روحاني همچنين با اشاره به اينكه عمر دولت فعلي رو به پايان است، گفت: دولت بعدي در ابتداي كار با دنيايي از مشكلات مواجه خواهد بود و هر كسي بيايد بايد خود را براي فداكاري‌ بزرگي آماده كند.وي با اشاره به انتخابات آتي رياست‌جمهوري گفت: وظيفه بزرگي نسبت به كسي كه مي‌خواهد اين وظيفه را برعهده بگيرد، بر دوش ما قرار دارد.روحاني افزود: حكومت حق ماست و بايد اين حق را به درستي به فرد لايق بسپاريم و لذا بار سنگيني بر دوش داريم.

كسي كه شعار مبارزه با فساد مي‌دهد، از نزديكان خود شروع كند!

محمد دهقان عضو هيات‌رئيسه مجلس در گفت‌وگو با تسنيم گفت:آقاي احمدي‌نژاد متاسفانه بيش از اينكه با فساد مبارزه كند، شعار مبارزه با فساد را داد اما الان برخي از كساني كه دور آقاي احمدي‌نژاد جمع شده‌اند، حداقل اين است كه متهم به فسادهاي مالي و اقتصادي هستند ولي ايشان براي اين متهمان به نوعي مصونيت و خط قرمز قائل شده است.

 وي ادامه داد: مردم شعار مبارزه با فساد آقاي احمدي‌نژاد را جدي نمي‌گيرند چرا‌كه كسي كه چنين شعاري مي‌دهد، اول بايد از نزديكترين افراد و حاميانش مقابله با فساد را شروع كند. دهقان در پاسخ به اين سوال كه «آيا تاسيس سازمان مبارزه با فساد اقتصادي موازي‌كاري به حساب نمي‌آيد؟»گفت: ساختار فعلي جوابگوي مبارزه با فساد نيست، بالاخره يك سازماني لازم است كه حرف اول و آخر را بزند و متمركز باشد.

وي درباره اينكه برخي اصل مبارزه را قبول دارند ولي در بعضي مواقع نگاه سياسي محدوديت‌هايي را به وجود مي‌آورد، گفت: يكي از مشكلات همين است كه مفسدان اقتصادي سعي مي‌كنند با پيوند ايجاد كردن با صاحبان قدرت و عناصر سياسي براي خودشان مصونيت و حاشيه امن ايجاد كنند. به عنوان مثال در پرونده‌هايي مانند شهرام جزايري يا در پرونده اختلاس شهرداري تهران؛ هميشه متهمان به فساد اقتصادي به‌دليل اينكه براي رسيدگي به پرونده آنها مانع تراشي كنند و هزينه دستگاه قضايي را افزايش دهند سعي مي‌كنند رفتار قوه قضائيه را سياسي جلوه دهند.

عضو هيات رئيسه مجلس يادآور شد: قاضي پرونده شهرداري تهران، آقاي اژه‌اي بود كه الان همه او را مي‌شناسند. در آن زمان جنجال زيادي براي پرونده كرباسچي شد ولي اكنون كه غبارها خوابيده است اگر از اكثريت مردم در مورد پرونده شهرداري اسبق بپرسيم، هيچ‌كس نمي‌گويد كه آقاي اژه‌اي با رويكرد سياسي با پرونده شهرداري تهران برخورد كرد.

 زماني كه با شهرام جزايري برخورد شد و معلوم شد تعداد زيادي از نمايندگان مجلس ششم و بعضي از دولتمردان اصلاحات از شهرام جزايري پول گرفته‌اند، برخي از افراد بار ديگر قوه قضائيه را متهم كردند كه دارد كار سياسي انجام مي‌دهد ولي الان كسي چنين قضاوتي ندارد.

*جمهوری:

تحريم خريد آجيل شب عيد در شهركرد

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از شهركرد خبر داد: مردم شهرهاي طاقانك و شهركيان در استان چهارمحال و بختياري در اطلاعيه‌هايي خريد آجيل شب عيد را تحريم كردند. در اطلاعيه‌هايي كه بصورت گسترده در سطح شهر كيان و طاقانك توزيع شده، آمده است: گامي استوارتر از هميشه بر مي‌داريم و عهد مي‌كنيم براي حفظ آبروي خانواده‌هاي كم درآمد و كاهش فشار تورم، سال نو را بدون خريد و مصرف آجيل و تنقلات جشن بگيريم.

در اين اطلاعيه همچنين عنوان شده: هدف ديد و بازديدهاي نوروزي صله ارحام است و اجازه نمي‌دهيم در اين سنت حسنه حاشيه‌ها از متن پررنگ‌تر شود. در ادامه اين اطلاعيه افزوده شده است: اين پيام كساني است كه تنها دغدغه خود را ندارند، به فكر جامعه و همشهريان خود نيز هستند، دل مشغولي آنها اكرام و احترام به همه انسان هاست. اين اطلاعيه در سطح شهرهاي طاقانك و شهركيان، درب منازل، اماكن عمومي توزيع شده و در پشت شيشه برخي مغازه‌ها نيز نصب شده است.

ژاله فرامرزيان:سخن نگوي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات شدم!

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با اعلام اينكه از ديروز سخن نگوي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات شده است، گفت: مسئولان دولتي در ابلاغي شفاهي ما را از مصاحبه منع كرده‌اند. ژاله فرامرزيان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اين سوال كه در جلسه يكشنبه شب شوراي هماهنگي اصلاحات به چه نتيجه‌اي رسيديد، گفت: من سخن نگوي شوراي هماهنگي شدم، زيرا روز گذشته مسئولان دولتي در ابلاغ شفاهي اعلام كردند ما اجازه مصاحبه نداريم. وي روز يكشنبه گفته بود كميته انتخابات شوراي هماهنگي اصلاحات امشب درباره شوراها اعلام نظر كرده و گزارشي را در اين زمينه ارائه مي‌كند.

معارضان سوريه خطري براي امنيت اسرائيل ندارند

يك مقام بلندپايه رژيم صهيونيستي تاكيد كرد معارضان سوريه خطري براي امنيت اسرائيل ندارند، به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از راديو رژيم صهيونيستي، موشه يعالون وزير امور استراتژيك در كابينه رژيم صهيونيستي تاكيد كرد مخالفان بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه هيچگاه از امكاناتشان عليه اسرائيل استفاده نخواهند كرد. معاذ الخطيب، رئيس ائتلاف مخالفان دولت سوريه نيز هفته گذشته گفته بود اسرائيل دشمن ما نيست. وي ديروز تحت چتر حمايتي تركيه و به صورت مخفيانه از بخشي از حلب كه در اختيار مخالفان است ديدن كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار