قطعات جدیدی براساس صدای "سالار‌عقیلی" و نیز در دستگاه شور و بیات اصفهان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست خبری کنسرت گروه "دف‌نوازان مشتاق‌" به سرپرستی گروه "مهرداد کریم‌خاوری" و به آهنگسازی "فردین کریم‌خاوری" امروز در تالار وحدت برگزار شد و در ادامه "مهرداد کریم‌خاوری" با اشاره به تاسیس این گروه گفت: گروه "دف‌نوازان مشتاق" از سال 76 تشکیل که تعداد ما در ابتدا به هشت نفر می‌رسید.
وی افزود: سعی ما تعطیل دانشجویان و ارائه تواناییهای آنان در کنسرت بود و خوشبختانه با اجراهایی که در شهرستان و تهران داشتیم با توجه به استقبال مردم به هدف خود رسیدیم.
"کریم خاوری" ادامه داد: این گروه فرصتی برای پیشرفت و گسترش تواناییهای جوانان در ساز "دف " است.
وی تصریح کرد: می‌خواستم ساز "دف" را در چهار‌چوب خودش گسترش دهم و می‌خواهم اصالت این ساز را حفظ کنم.
این هنرمند ابراز داشت: من توانایی ساز "دف" را به جایی رساندم که هنرمندان بتوانند از یک ساز صدای چندین ساز دیگر را درآورند.
وی با اشاره به تعداد نوازندگان گفت: این کنسرت با 60 هنرمند که همگی آنان جزء شاگردان من هستند اجرا شده که بخش اول ملودی و در بخش دوم شاهد شنیدن ونواختن سازهای کوبه‌ای هستند.
همچنین "فردین کریم‌خاوری" آهنگساز در خصوص اجرای قطعات جدید افزود: قطعات جدیدی را در دستگاه "شور" و "بیات"  اصفهان داریم که بیشتر آنها از یک فرم جدید برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: ترکیب سازهای کلاسیک و متفاوت ایرانی و شناخت معیارهای اصیل ایرانی و درک نقطه ضعف‌ها از جمله کارهای انجام شده است.
"کریم‌خاوری" تصریح کرد: سعی شده حجم را که جزء هنر غرب بوده را به موسیقی شرق اضافه کنم که این امر خود به رفع نقطه ضعف ما کمک می‌کند.
وی افزود: با توجه به تجربه‌ها و آزمون و خطا‌ها، سعی کردم در صد خطا را با اجرای این کنسرت به صفر برسانم.
"کریم‌خاوری" با اشاره به سازهای صوتی جدید گفت: سازهای صوتی جدید و بیشتر سازها در رده "سوپرانو" قرار گرفته‌اند تا بتوانیم حجم را وارد موسیقی ایرانی کنیم.
وی با اشاره به اعضای کنسرت گروه "دف‌نوازان مشتاق" اظهار داشت: "فردین کریم‌خاوری" نوازنده دل‌تار و سه‌تار، "سعید بهرامی" نوازنده عود بربط، "حمید قنبری" نوازنده تنبک و ضرب زورخانه، حمید سوزنده" نوازنده سه‌تار، "مهرداد ناصحی" نوازنده کمانچه، "امیر فتحیان" سه‌تار، "مهرداد عالمی‌" نوازنده بم صراحی، "سینا گلکار" نوازنده تار، سه‌تار، "سهیل سان‌احمدی" نوازنده تارباس و "مهردادکریم‌خاوری" نوازنده "دف"، کوزه و دهل هستند.
این هنرمند کشورمان با اشاره به صدای خاص "سالار عقیلی" اظهار داشت: آهنگساز و شعر‌ها را بیشتر با صدای "سالار عقیلی" هماهنگ کرده‌ایم و قطعات انتخاب شده براساس توانمندی صدای او است.
"کریم‌خاوری" خاطر نشان کرد: بیشتر اشعار انتخابی از سعدی، مولانا، سیاوش کسرایی و مشیری است.
وی ادامه داد: 12 قطعه اجرا می‌شود که تنوع ریتم‌ها و بالا بردن آنان را گروه به خوبی نشان می‌دهند.
گفتنی است؛ کنسرت گروه "دف‌نوازان مشتاق" با خوانندگی "سالار عقیلی" و با آهنگسازی "فردین کریم‌خاوری" و با سرپرستی گروه "مهرداد کریم‌خاوری" 24 و 25 اسفند سال جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود./ص
برچسب ها: کنسرت ، دف ، نوازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.