سومین دوره از کرسی های آزاد اندیشی با عنوان «حوزه حکومتی و حکومت حوزوی یا نظام حوزوی» در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، مدیرکل امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی حوزه، یکی از سفارشات اکید مقام معظم رهبری است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ، معاونت تهذیب حوزه در راستای عمل به منویات ایشان و ایجاد فضای باز جهت اظهار نظر طلاب در زمینه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه نموده است.

حجت‌الاسلام محمود مقدمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع رابطه حوزه و دولت و نظام، موضوع سومین کرسی نظریه‌پردازی با همین عنوان«حوزه حکومتی و حکومت حوزوی یا نظام حوزوی»به عنوان سومین کرسی آزاداندیشی حوزه انتخاب شد.

وی با اشاره به فراخوان از اندیشمندان و محققان حوزوی برای ارایه مقالات خود و سخنرانی در این کرسی ها اظهار داشت :تاکنون 15 مقاله به معاونت تهذیب حوزه های علمیه رسید که از این تعداد6 مقاله در زمان برگزاری کرسی ارایه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلین مقدمی خاطرنشان کرد در این نشست آیت‌الله اراکی از اساتید برحسته حوزه به عنوان داور و نماینده حوزه، حضور یافته و به سئوالات طلاب پاسخ خواهد داد و خطی مشی حوزه را در این رابطه ارایه می‌کند.

سومین کرسی آزاداندیشی حوزه فردا در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می شود./س

برچسب ها: قم ، کرسی ، آزاد اندیشی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.