رییس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو قطب شرق و غرب را با چالش جدی مواجه کرد، افزود: انقلاب اسلامی به پشتوانه فرهنگ مهدویت ظرفیت تمدن سازی اسلامی را داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان موسی نجفی امروز در اولین نشست فرصت تاریخی انقلاب اسلامی که در حسینیه اباالفضل (ع) اصفهان برگزار شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دو قطب لیبرال دموکراسی غرب و کمونیست شرق برجهان حاکم بود.
وی ادامه داد: کمونیست مدعی بود هر گونه حرکت انقلابی تنها بر مبنای این تفکر اتفاق می افتد و از همین رو القا می کرد انقلابی بودن بدون تفکر کمونیستی غیر ممکن است.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: از سوی دیگر دنیای غرب نیز به نظام پارلمانی خود می بالید و آن را سرآمد هر نوع نظامی می دانست.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اولین چالش را برای شرق کمونیست بوجود آورد زیرا توانست الگوی انقلابی بر مبنای دینی را مطرح کند و انحصار انقلابی بودن را از دست شرق خارج سازد.
وی گفت: این در حالی بود که شرق ادعا می کرد دین افیون توده هاست و نمی تواند عامل محرک باشد.
این کارشناس مسائل انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب، نظام سازی و تمدن سازی به ترتیب حلقه های تو در توی یک ایده جهانی هستند، افزود: انقلاب اسلامی با شعارهای دینی در وهله اول توانست انقلابی بودن را از انحصار کمونسیت خارج سازد و زمینه های شکست کمونسیت را فراهم ساخت/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.