فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات از مرزهای قصرشیرین از رشد 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، برخوردار است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حسین پروین گفت: در یازده ماهه سال 91،چهار میلیون و 103 هزار و 593 تن کالا از مرزهای شهرستان قصرشیرین صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل31 درصد رشد را نشان می‌دهد.

پروین تصریح کرد: ارزش این صادرات 2 میلیارد و 41 میلیون و 874 هزار و 532 میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزش 20 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با اشاره به تعداد کامیون‌های حامل کالای صادراتی‌، افزود: 813 کامیون کالای غیرنفتی از مرزهای شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده که نسبت به سال گذشته، 15 درصد رشد را از نظر تعداد کامیون صادراتی نشان می‌دهد.

به گفته فرماندار قصرشیرین، با بازگشایی لاین دوم بازارچه خسروی از نیمه دوم شهریور ماه سالاری ، صادرات از مرز خسروی رشد چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات از زمان بازگشایی لاین دوم بازارچه خسروی از نظر وزنی، 265 درصد و از نظر ارزش دلاری 38 درصد رشد به ارزش 148 میلیون و 40 هزار و 356 دلار داشته است.

پروین گفت: در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال 91 نزدیک به یکصد هزار دلار نسبت به سال قبل صادرات افزایش داشته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال صادرات کالا از مرز 2 میلیارد و 200 میلیون دلار بگذرد.

فرماندار قصرشیرین عمده محصولات صادراتی از مرز عراق را، مصالح ساختمانی، سیمان، کاشی، لبنیات، خشکبار و تره‌بار و غیره برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط 15 کاروان زیارتی از مرزهای قصرشیرین تردد می‌کنند و طی 11 ماه سال‌جاری 378 هزار و 851 نفر زائر از مرز خسروی تردد داشته‌اند و همچنین از ابتدای بازگشایی این مرز در سال 87، تاکنون 2 میلیون و 796 هزار و 196 نفر از این مرز تردد داشته‌اند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.