دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعاون، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای هم جهت نمودن بخش دولتی و تعاونی در ابعاد قانونی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شود؛ تعاون اقتصادی یعنی کار را به مردم واگذار کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد رضویانراد در میزگرد تخصصی اقتصادی مدیران اتحادیه‏ها و شرکت‏های تعاونی خراسانرضوی با بیان این مطلب گفت: اتاق تعاون و اتحادیه‌ها باید با اعتماد کامل مطالباتشان را پیگیری و بررسی کنند.

وی بزرگترین پیام سال را پویایی و تلاش مضاعف عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف بلند نظام و توسعه اقتصاد کشور، باید از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده و توانمدی‌های بخش خصوصی و تعاونی را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های بازرگانی ما نه تنها حمایت نمیشوند بلکه روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، ماشینآلات و ابزار ما نسب به دیگر کشورها 20 سال عقب هستند و این باعث پایین آمدن کیفیت تولیدات میشود.

دبیر اتاق تعاون در رابطه با اقداماتی که در بخش مردمی تعاون اقتصاد در استان خراسانرضوی انجام شده است، اظهار داشت: برگزاری 3 همایش و چندین نشست میان مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها از جمله اقداماتی بود که در زمینه بخش مردمی تعاون انجام داده‌ایم.

وی همچنین در رابطه با وام‌های دولت خاطرنشان کرد: 30درصد از وام‌های دولت باید به بخش تعاون اختصاص یابد، اما متاسفانه این میزان به 10 درصد هم نمی‌رسد.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی اظهار داشت: 11 هزار شرکت تعاونی در خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است؛ شرکت‌های تعاونی در استان رشد چشم‌گیری داشته و منظم‌ترین و قانونمندترین تعاونی‌ها در خراسان‌رضوی هستند.

رضویان افزود: اولین تعاونی کشور در 80 سال قبل به ثبت رسیده است و توانست ثابت کند که این شیوه اقتصادی می‌تواند از توانمندی‌های خود برای بهبودبخشیدن به زندگی بشر استفاده کرده و تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: 57 درصد از نیازهای جامعه بشری در دنیا توسط تعاونی‌ها تامین و توزیع می‌شود و به دلیل اهمیت فراوان این موضوع، از سال 2013 تا 2022 میلادی را در جهان به نام دهه‌ی تعاون نام گذاری کرده‌اند/س 

 

 

برچسب ها: درصد ، وام ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.