منشور توسعه فرهنگ قرآنی نخستین سند راهبری فعالیت‌های قرآنی در کشور بوده که برای تمام دستگاه‌ها برنامه‌هایی را ترسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اظهار داشت : هر حافظ یک موسسه قرآنی است و می‌تواند در محافل دوستانه یا مجالس رسمی و فرهنگی حفظ قرآن را ترویج دهد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم اختتامیه معرفی قرآن‌آموزان برتر و وبلاگ‌نویسی در شیراز با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآنی خاطرنشان کرد ، در گذشته فقط فرهنگ و ارشاد متولی فعالیت‌های قرآنی بود و سایر مجموعه‌ها احساس مسئولیت نمی‌کردند و بودجه‌ای برای این امر اختصاص نمی‌دادند ، اما مطابق منشور توسعه قرآنی این مسئولیت باید در تمام نهادهای مرتبط نهادینه شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: بر اساس این منشور، هماهنگ‌سازی فعالیت‌های قرآن‌محور در دستگاه‌های مختلف، تشکیل شورای توسعه قرآنی در راستای هماهنگ‌سازی، تصویب بودجه مناسب برای فعالیت‌های این حوزه از مواردی است که در این منشور دیده شده و به اجرا در می‌آید.

وی همچنین اضافه کرد: شناسایی نیازها، محدودیت‌ها و موانع توسعه فرهنگ قرآنی و استفاده از ظرفیت‌ها برای رفع آنها از طریق مراجع ذی‌ربط در داخل و خارج از کشور و تدوین اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های کلان بودجه فعالیت‌های قرآنی و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی را از خط مشی‌های این منشور ذکر کرد.

در این مراسم از 700 تن از قرآن‌آموزان برتر و فعالان وبلاگ‌نویسی قرآنی تجلیل شد./س

برچسب ها: منشور ، توسعه ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.