نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از توصیه‌های حضرت علی (ع) به ابوذر این است که نباید در گفتن سخن حق دچار تردید شد که ما نیز به عنوان شیعیان ایشان باید در این سمت و سو گام برداریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، آیت‌الله علی‌اکبر قریشی در همایش آموزشی توجیهی انتخابات که با حضور فرمانداران و بخشداران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در سالن جلسات شماره سه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعد از اینکه انقلاب اسلامی به برکت سکانداری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید تلاوت قرآن کریم و عمل به فرمان‌های متعالی آن در جامعه مورد توجه قرار گرفت.

وی قرآن کریم را ذخیره ارزشمند و منبع بی‌کران معرفت الهی دانست و افزود: قبل از اینکه حکومت اسلامی در کشورمان توسط ملت تاسیس شود همه جا و همه چیز رنگ و بوی طاغوت، تملق و دورنگی به خود گرفته بود ولی در حال حاضر شرایطی ایجاد شده است که مردم بیشتر از گذشته به برپایی نماز جماعت و تلاوت قرآن گرایش یافته‌اند حتی در جلسات و مجامع رسمی نیز این امور انجام می‌گیرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در کشور ما حکومت مبتنی بر مردم‌سالاری دینی حاکم است، بیان داشت: ملت ما در همه امور اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی احساس مسئولیت کرده و به انحای مختلف در این راستا به ایفای نقش می‌پردازند به طوری که از طریق برپایی انتخابات و ... زمینه مشارکت آنها در مدیریت کشور فراهم شده است که این مهم یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تاکید کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه رویدادهای کشورمان را به طور دقیق رصد می‌کنند از این رو لازم است با حساسیت و دقت نظر کافی در این برهه اقدام کرده و در جامعه شور انتخاباتی برانگیخته شود و منویات مقام معظم رهبری نیز چراغ راه قرار گیرد.

قریشی حکومت کشورمان را منبعث از اسلام دانست و افزود: مشارکت در برپایی انتخابات به عنوان یک تکلیف الهی بر دوش ملت ایران گذاشته شده است چرا که این حکومت بر مبنای اسلام، قوانین و اصول اسلامی تاسیس شده است پس مردم با احساس مسئولیت در این وادی گام برداشته و برای برپایی آن تلاش می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یک روایت از حضرت علی (ع) در خطاب به ابوذر، گفت: حضرت علی (ع) ابوذر را به بیان سخن حق بدون ترس از مقام، شأن و منزلت طرف مقابل ترغیب کرده بودند بنابراین شیعیان ایشان باید خط مشی زندگی خود را این چنین ترسیم کنند هرچند خوشایند دیگران نبوده و ذائقه عده‌ای را تلخ کند ولی باید بر مدار حق حرکت کنند./س

برچسب ها: سخن ، آذربایجان غربی ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.