مسئولان و شهروندان فلسطيني از هوگو چاوز به نيکي ياد مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فلسطيني هاي ساکن رام الله نيز با هوگو چاوز رئيس جمهور فقيد ونزوئلا خداحافظي کردند. نبيل شعث، مسئول روابط خارجي جنبش فتح، تاکيد کرد چاوز عاشقانه از حق آزادي و تعيين سرنوشت مردم فلسطين به دست خودشان دفاع کرد.

شعث مي گويد: ما چاوز را همچون دوست مي دانيم، وي در زمان حملات اسرائيل به غزه در سالهاي 2008 و 2009 در کنار ما بود. چاوز در سال 2011 با دعوت از سازمان ملل متحد براي موافقت با عضويت کامل فلسطين در اين سازمان در کنار ما ايستاد. در سال 2012، چاوز و کشورش براي تبديل شدن فلسطين به عضو ناظر سازمان ملل متحد به نفع ما راي دادند. وي بخشي از بلوک آمريکاي لاتين بود که از ملت فلسطين دفاع مي کند.

يک شهروند فلسطيني مي گويد: درگذشت هوگو چاوز ضايعه اي براي ملت فلسطين است. اين روزها در جهان رئيس جمهوري همچون چاوز وجود ندارد که ملت فلسطين را دوست بدارد و از آرمان آنها حمايت کند.يکي ديگر از فلسطيني ها مي گويد: درگذشت چاوز تاسف بار است زيرا من او را به ياسر عرفات تشبيه مي کنم. وي از همه آرمان ها دفاع مي کرد و مخالف اشغالگري در هرجايي بود. چاوز همچنين از همه انقلاب هايي که در جهان روي مي دهد حمايت مي کرد.



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: فلسطین ، غزه ، چاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار