مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: به هيچ وجه نبايد در اين عرصه که بعضي‌ها به دنبال بي‌تقوايي و ايجاد تنش در جامعه هستند به بي‌تقوايي ميدان داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "عليرضا پناهيان" در مراسم بزرگداشت حضرت آيت‌الله خوشوقت در مسجد دانشگاه صنعتي شريف اظهار داشت: جامعه ما روبه پيشرفت است اگر به روند تعاملي جامه اسلامي خود نگاه کنيد مي‌بينيم که از جهات مختلف مي‌توان اين پيشرفت را تحليل کرد.

وي اظهار داشت: ممکن است برخي‌ها از مزايا و کاستي‌ها گله مند باشند اما برآيند کلي و دقيق نشان مي‌دهد که با سرعت بسيار بالايي پيشرفت کرده‌ايم.

مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها بيان کرد: جامعه از نظر معنوي و کليت روبه پيشرفت بوده اما کساني در پي اين هستند که نقطه ضعف‌هايي را در جامعه مطرح کرده و القا کنند که از لحاظ معنويت ناب انقلاب اسلامي روبه افول هستيم.

وي افزود: چنانچه در دولت‌هاي پيشين عده‌اي نقطه ضعف‌ها را علت روبه افول رفتن معنويت مي‌پنداشتند و حتي يکي از تحليلگران اصلي جريان اصلاحات در آن زمان به من گفت جامعه روبه معنويت بر نمي‌گردد و وقتي که مخالفت من را ديد تعجب کرد و به او گفتم شما داريد جامعه را به سوي زوال مي‌بريد.

حجت‌الاسلام پناهيان بيان کرد: مطمئنا اين دسته کاستي‌ها را نديده‌اند و روي آن براي رسيدن به اهداف خود حساب مي‌کردند.

وي تاکيد کرد: اگر رفتارها درست انجام بگيرد با رسيدن به بصيرت آينده خوبي خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينکه اگر از يک برش مراحل رشد جامعه را بررسي کنيد اظهار داشت: در زماني جامعه ما در معرض حملاتي بود که نتيجه آن اسلام و ايمان موهون به حساب مي‌آمد و زماني علم مبارزه در اختيار مارکسيست‌ها که دين را افيون توده مي‌پنداشتند، قرار داشت و انقلابيون بايد التقاطي مي‌انديشيدند که نمونه آن را مي‌توان به سازمان مجاهدين اشاره کرد.

وي با بيان اينکه با به ميان آمدن شهيد مطهري و تشريح عدم تعارض بين علم و ايمان اين خلا پر شد و در اين برهه اگر کسي اعلام مي‌کرد مسلمان است به طور طبيعي مورد استقبال قرار مي‌گرفت.

مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به مرحله بعد جامعه که خلوص ايمان مد نظر بود اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس مردم به ايمان توجه بيشتري نشان دادند و جامعه پيشرفت کرد و خلوص بازگشت به عمل صالح را تاکيد مي‌کرد که قسمتي از احکام الهي بود.

وي افزود: نمونه نماد خلوص مفهوم عدالت در جامعه و گسترش جنبش‌هاي عدالت طلبانه از سوي جريان‌هاي دانشجويي بود.

حجت الاسلام پناهيان تاکيد کرد: جامعه ما از مرحله ايمان و توجه به برخي اعمال صالح عبور کرده و به تقوا رسيده است و کسي که ملزم به عمل تقوا باشد مي‌داند که مطالبه جامعه در حال حاضر تقوا است.

وي با اشاره به فرمايشات حضرت آيت‌الله خوشوقت و تاکيد ايشان به تقوا بيان کرد: شعار هميشگي ايشان مبني بر داشتن تقوا موجب شده تا به صورت يک پرچم در جامعه در بيايد و مطالبه جامعه از مسئولان ما تقوا است.

وي خاطر نشان کرد: مهم اين است که با مطالبه جدي تقوا از مرحله ادعا عبور خواهيم کرد.

مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در تشريح اهميت تقوا در جامعه گفت: تقوا هدف خالص را نشان مي‌دهد و هم راي آن را جلوي ما قرار مي‌دهد اگر تقوا به ميدان آمد حتي گفتگوهايي براي تحليل سياسي مطرح هستند به اندازه تقوا کارساز نيست.

حجت‌الاسلام پناهيان ادامه داد: يکي ازوجوه اهميت تقوا در همه عرصه‌ها به ويژه عرصه سياسي اين است که يادمان نرود جريان‌هاي ديگر انديش سال‌هاي آخر دولت اصلاحات شعار اخلاق را علم کردند و برخي ديگر که در حلقه آنها قدم بر مي‌داشتند از جامعه مدني عدول کرده و به جامعه اخلاقي رسيده بودند.

وي با بيان اينکه در زمانه‌اي هستيم که به تقوا نيازمنديم بيان داشت: برخي‌ها براي تحت تاثير قرار دادن جامعه از تقوا دم مي‌زنند شناسايي تقوا بسيار مشکل است و جامعه ما نيازمند پا فشار در اين مفهوم بود و استفاده از تقوا، اخلاق و عبادت رامورد صيانت قرار مي‌دهد.

وي تاکيد کرد: بايد مراقب باشيم کساني که شعار تقوا مي دهند در منش و رفتار نيز تقوا بر آنها حاکم باشد و در اين امر مي‌توان از شخصيت والاي آيت‌الله خوشوقت تقدير  کرد.

وي با بيان اينکه بصيرت سياسي راه تقوا است گفت: جوان‌هايي که به عرصه آمده‌اند هرچه تقواي بيشتري داشته باشند بصيرت بيشتري نيز خواهند يافت.

حجت‌الاسلام پناهيان  گفت: به هيچ وجه نبايد در اين عرصه که بعضي‌ها به دنبال بي‌تقوايي و ايجاد تنش در جامعه هستند به بي‌تقوايي ميدان داد.

مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: در انتخابات پيش رو بايد تقوا را تمرين کنيم و وقتي مي‌خواهيم در انتخابات شرکت کنيم بايد به اين بيانديشيم که افرادي که داراي تقوا هستند خدا در اين راه کمکشان کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار