امروزه يکي از رويکردها و مدل هاي نوين مورد توجه براي توسعه اين صنايع، استفاده از مشارکت و قابليت هاي خود آن ها مبتني بر مدل‌هاي توسعه خوشه اي و شبکه اي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ دکتر«حميد عزيزمحمدلو» عضو هيات علمي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين در پانل تخصصي سرمايه گذاري در حوزه صنايع دستي بر توسعه صنايع دستي با رويکرد توسعه خوشه اي و فرصت هاي سرمايه گذاري پيش رو تاکيد کرد.  
محمدلو اظهار داشت: نگاهي به تجارب جهاني در خصوص توسعه صنايع دستي و چگونگي ارتقاي جايگاه آن در اقتصاد ملي و بازارهاي جهاني، به ويژه تجربه کشورهاي موفقي از جمله هند و چين نشان مي دهد که امروزه يکي از رويکردها و مدل هاي نوين مورد توجه براي توسعه اين صنايع، استفاده از مشارکت و قابليت هاي خود آن ها مبتني بر مدل‌هاي توسعه خوشه اي و شبکه اي است.  
وي افزود: توسعه کسب و کارها از طريق توسعه خوشه اي به عنوان يکي از رويکردهاي بديلي است که طي دو سه دهه اخير در کشورهاي مختلف توسعه يافته و در حال توسعه سرلوحه کار سياست گذاران توسعه اقتصادي قرار گرفته است.  
عضو هيات علمي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن صنايع دستي در زمره کسب و کارهاي خرد و کوچک و ماهيت اين کسب و کارها، کاربرد الگوي توسعه خوشه اي براي توسعه اين صنايع مي تواند نقش بسيار موثري در ارتقاي توان رقابت پذيري آن ها داشته باشد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار