مجری طرح احداث خط لوله ری - کن گفت : خط لوله جدید ری - کن با ظرفیت انتقال روزانه ٨٠ هزار بشکه فرآورده نفتی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد سکاکی با بيان اين مطلب گفت: خط ١٢ اینچ علاوه بر اتمام عمر مفید بهره برداری، از بافت مسکونی و محل های پرازدحام کلان شهر تهران گذر کرده است که خطرهای بالقوه زیادی را برای ساکنان مناطق مسکونی پایتخت به همراه داشت و سال هاست که وزارت نفت درمورد خطرهای این خط لوله به سازمان های مختلف هشدار می دهد.

مجری طرح احداث خط لوله ری - کن تصريح کرد: خط لوله جدید ری - کن با ظرفیت انتقال روزانه ٨٠ هزار بشکه فرآورده نفتی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و بدین ترتیب پس از سالها انتظار خط لوله قدیمی شهر تهران از بافت های مسکونی پایتخت خارج می شود .

وی افزود: هدف از اجرای طرح احداث خط لوله جدید انتقال فرآورده های نفتی از پایانه نفتی ری به انبار نفت کن، جایگزینی این خط با خط لوله قدیمی ١٢ اینچ شهر تهران است.

مجری طرح احداث خط لوله ری - کن ادامه داد: انتقال فرآورده با خطی که از محل های پر رفت و آمد گذر کرده و عمر مفید آن نیز تمام شده است ، ایمن نبود که بر این اساس احداث خط لوله جدید از سال های گذشته به منظور پیشگیری از حادثه در شهر در دستور کار قرار گرفته بود.

سکاکی افزایش ظرفیت انتقال فرآورده در شهر پرجمعیت تهران را از دیگر اهداف اجرای این پرو‍ژه خواند و افزود: ظرفیت خط جدید انتقال، ٨٠ هزار بشکه در روز است که نسبت به خط لوله قدیمی با ٦٠ هزار بشکه ظرفیت انتقال، ٢٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

مجری طرح احداث خط لوله ری کن تاکید کرد: این خط فرآورده های بنزین، گازوییل و نفت سفید تمام جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در شعاع ٢٤ کیلومتری انبار کن را تامین می کند.

سکاکی اظهار داشت : با بهره برداری از خط لوله ری کن حداقل از تردد ٣٥٠ نفتکش از پایانه نفتی ری تا جایگاه های توزیع فرآورده جلوگیری می شود که این امر موجب کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حوادث می شود .

وی با اشاره به سرمایه گذاری ٣٠٠ میلیارد ریال در این پروژه گفت: فاز نخست این پروژه از سال ١٣٧٣ آغاز شده بود و بعد از اجرای ٣٥ کیلومتر خط لوله در آن زمان، فاز دوم به منظور احداث ١٥ کیلومتر باقی مانده، از اواخر مهر ماه سال ٨٩ آغاز شد که بعد از دو سال و نیم، اکنون آماده بهره برداری شده است.

مجری طرح احداث خط لوله ری کن خاطرنشان کرد: با توجه به این که این پروژه در داخل شهر اجرا شد، مشکلاتی نظیر تجهیزات و تاسیسات زیرزمینی مربوط به سازمان های دیگر مانند برق، مخابرات، گاز، آب و فاضلاب و محدودیت های ترافیکی، حمل خاک و لوله در خیابان ها و اتوبان ها باعث مشکلات زیادی در اجرای عملیات و تاخیر در اجرای پروژه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار