يک روزنامه چاپ بيروت فاش کرد زندان روميه لبنان به مرکز آموزش و اداره امنيتي جريان‌هاي تکفيري تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاخبار ؛ هم اکنون زندان روميه به مرکز آموزش گروه‌هاي جديد سلفي عليه نظام سوريه تبديل شده است و برخي افراد آزاد شده از اين زندان با تشکيل گروهي سي نفره در منطقه وادي خالد ، افراد را براي اعزام به مناطق تلکلخ و القصير به منظور جنگ با ارتش سوريه آموزش مي‌دهند.

روزنامه الاخبار در ادامه با افشاي همکاري نزديک برخي گروه‌هاي جريان غربگراي چهارده مارس نوشت جريان المستقبل به همراه دو حزب کتائب و نيروهاي لبناني ، منطقه وادي خالد را به پايگاهي براي تروريست‌هاي سوري تبديل کرده‌اند.اين گزارش حاکي است گروه الانصار که شاخه نظامي جريان المستقبل وابسته به سعد حريري نخست وزير سابق لبنان است نيز به منظور سرنگوني نظام سوريه ، با گروه جبهه النصره همکاري‌هاي نزديک نظامي و لجستيکي دارد.

الاخبار با اشاره به نقش حزب مسيحي کتائب و از احزاب مهم جريان چهارده مارس در سازماندهي نيروهاي مخالف نظام سوريه در منطقه وادي خالد نوشت اين حزب نيز با همکاري با گروه النصره ، مخالفان سوري را حمايت مي‌کند و شخصي به نام محمد. ي آموزش بيش از هشتاد نفر از گروه‌هاي مخالف نظام اسد را بر عهده دارد و وظيفه اين نيروها کنترل مرزها و جمع‌آوري اطلاعات تحرکات ارتش سوريه و آسان کردن حرکت ارتش آزاد و قاچاق اسلحه از منطقه بشري در شمال لبنان به منطقه وادي خالد است.اين گزارش مي‌افزايد فردي به نام محمود. ن نيز از سوي حزب نيروهاي لبناني، آموزش نظامي بيش از چهل مخالف نظام سوريه را در اين منطقه بر عهده دارد. وي رابطه تنگاتنگي با ارتش آزاد سوريه دارد.

گفته مي‌شود که محمود. ن رابطه نزديکي با سفارت آمريکا در لبنان دارد و با يکي از مسوولان امنيتي منطقه معراب محل اقامت سمير جعجع رييس حزب نيروهاي لبناني ارتباط دارد.اين گزارش حاکي است مجموعه ديگري از گروه‌هاي تروريستي تحت فرماندهي يک نماينده مجلس لبنان ، وظيفه انتقال اسلحه به شهرهاي سوريه را بر عهده دارد و نشست‌هايي را با همکاري القاعده براي چگونگي ارسال اسلحه و تجهيزات نظامي به گروه‌هاي مسلح سوريه برگزار مي‌کند.اين روزنامه اشاره‌اي به هويت اين نماينده مجلس نکرد.



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: نیرو ، تکفیری ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار