عملیات خارج سازی یدک کش 3000 اسب بخار "پرتوان" که حدود 2 سال قبل در مسیر مسافری قشم – بندر عباس غرق شده بود انجام و در حال حاضر قسمت اول مغروقه از آب خارج شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عبدالکریم رزازان مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات با اعلام این خبر افزود : مغروقه مذکور با مشخصات وزن 620 تن ، طول 50 متر، عرض 11 متر و ارتفاع 4.5 متر بدلیل غرق شدن در مسیر مسافری قشم – بندر عباس مشکلاتی را برای تردد ایمن شناورها بوجود آوره بود که با توجه به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر ، خارج سازی بخش دوم آن نیز ظرف دو روز آینده انجام خواهد شد لذا با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرتهای دریایی مسیر مسافرت دریایی مذکور پاکسازی شده و مسافرین منطقه میتوانند با آسودگی خاطر در مسیر مذکور تردد نمایند.

وی همچنین اضافه کرد : عملیات خارج سازی مغروقه مذکور کاملاً توسط بخش خصوصی داخلی و با روش برش با زنجیر توسط شناور جرثقیل دار 1000 تنی اروند تاید (Sheerlegs  ) متعلق به شرکت خط دریا بندر انجام شده است.

قابل ذکر است که هزینه خارج سازی شناور مذکور ده میلیارد ریال بوده و عملیات خارج سازی نیز در مدت 30 روز کاری طول کشیده است./خ
 

برچسب ها: خارج سازی ، مغروقه ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار