مهم ترین تدابیر و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای تأمین ایمنی هر چه بیشتر مسافرت های دریایی در ایام نوروز، در دومین گردهمایی سالانه مدیران دریایی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران در دومين گردهمایی سالانه مديران دريايي کشور که با حضور معاون امور دریایی سازمان، مدیران کل، معاونین و روسای ادارات دریایی ستاد و بنادر تشکیل شد، ایمنی ترددهای دریایی به ویژه مسافرت های دریایی در ایام تعطیلات سال نو مطرح شد و مواردی همچون اعلام مسیرهای تعیین شده دریایی به مراجع ذیصلاح برای جلوگیری از ترددهای غیر مجاز، بازرسی های متمرکز و مستمر از شناورهای در طرح نوروزی، دریافت و پایش مداوم و اطلاع رسانی هواشناسی به مبادی ذیربط، نظارت بر بهره برداری و استفاده از تجهیزات ایمنی شناورهای مسافری، اطلاع رسانی مداوم و موثر در خصوص رعایت ایمنی سفرهای دریایی به هموطنان عزیز از طرق مختلف، هماهنگی بین ارگان های مختلف مسئول تسهیل سفرهای دریایی و ... بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، با توجه به پیش بینی رشد 40 درصدی در مسافرت هایی دریایی در روزهای آغازین سال نو، پیش بینی می شود تا 7 میلیون نفر / سفر در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی انجام شود که از این تعداد سهم استان هرمزگان حدود 5/5 میلیون نفر / سفر خواهد بود که در همین خصوص تأمین حداکثری شناورهای مسافری مورد نیاز در بنادر با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی مورد تاکید قرار گرفت.

لازم بذکر است که در حال حاضر 53 فروند شناور مجهز مسافری با حدود 5400 صندلی و تعداد 57 فروند لندینگ کرافت که ظرفیت حمل 2537 دستگاه خودرو به صورت همزمان را دارند، در امر مسافرت هایی دریایی در بنادر مشغول به فعالیت هستند.
 

برچسب ها: دریانوردی ، سفر ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار