عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پژوهشگاه، تکمیل کننده فرآیند توسعه در صنایع و به طور خاص در صنعت نفت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اسماعیل جلیلی نقش پژوهشگاه در فرآیند توسعه و پیشرفت را مهم ارزیابی و تصریح کرد: به منظور تکمیل فرآیند توسعه، به تولیدکنندگان دانش بنیان و کاربردی نیاز است.

جلیلی گفت:تحقیق یکی از چهار زیرساخت اصلی صنعت در استراتژی توسعه است که  در قالب پژوهشگاه ها نمود می یابد، بنابراین تقویت پژوهشگاه ها باید از برنامه های اصلی زیرساخت های اقتصادی به ویژه در بحث نفت و انرژی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر پژوهشگاه ها از رسالت واقعی خود دور  شوند و فقط در نقش ارائه دهنده آموزش های تکراری و معمولی ایفای نقش کنند،  وجودشان نمی تواند برای صنعت  کارساز باشد.

جلیلی درباره فلسفه اصلی کارکرد علمی - فناوری پژوهشگاه ها تصریح کرد: پژوهشگاه ها باید وارد فضایی شوند که بخشی از نیاز علمی را در حوزه های زیربنایی و توسعه ای صنعت  محقق کنند و بعد از آن است که می توان گفت اساسا صنعت بدون پژوهشگاه نمی تواند به اهداف توسعه ای خود دست یابد.

جلیلی افزود: حوزه فناوری ها، یکپارچگی درون سیستمی و حوزه کیفیت و بهبود در کنار تحقیق و توسعه، چهار محور زیر ساخت اساسی برای تحقق اهداف صنعت است./س
برچسب ها: بودجه ، توسعه ، صنعت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار