"گابي سيبوني" تحليلگر نظامي و استراتژيك انديشكده "امنيت ملي رژيم صهيونيستي" با اذعان به قابليت هاي پيشرفته سايبري ايران به مقامات رژيم صهيونيستي توصيه مي كند تا قابليت هاي كشورمان در عرصه سايبري را ناديده نگيرند و اذعان مي كند كه ايران داراي متخصصين زبده و مراكز پيشرفته اي در عرصه فناوري سايبري است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انديشكده مطالعات امنيت ملي رژيم صهيونيستي، نويسنده با اشاره به قابليت هاي سايبري جمهوري اسلامي ايران نويسد "از زمان حمله ويروس "استاكس نت" عليه تاسيسات نطنز، جمهوري اسلامي ايران تلاش كرده تا قدرت دفاعي خود در عرصه فضاي مجازي را افزايش دهد و در زمينه جنگ هاي سايبري و اطلاعاتي و قابليت هاي تهاجمي و تدافعي توانسته به پيشرفت هاي بسياري دست يابد. ايران همچون هر كشور ديگري برنامه دفاع سايبري خود را به منظور افزايش توان محافظت از زيرساختهايش تقويت كرده است." 

وي در ادامه با اذعان به پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در عرصه مجازي مي افزايد "در آينده نزديك ايران بيش از پيش در عرصه مجازي بر دشمنانش غلبه خواهد كرد." نويسنده مدعي است كه حمله سايبري به بانكهاي آمريكائي و شركت نفت سعودي "آرامكو" از سوي ايران انجام شده است و اين مسئله را تهديدي جدي عليه كشورهاي غربي، رژيم صهيونيستي و ارتجاع عرب مي داند. 

نويسنده در ادامه به تشكيل "شوراي عالي فضاي مجازي" از سوي كشورمان اشاره مي كند و مي افزايد "مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران در مارس سال 2012 ميلادي دستور تاسيس "شوراي عالي فضاي مجازي" را دادند كه از نمايندگان ارشد دولتي تشكيل شده و استراتژي فضاي مجازي را تدوين و تنظيم مي كند. شواهد نشان مي دهند كه فعاليت هاي ايران در فضاي مجازي با اهداف معين و خاصي انجام مي شوند." 

نويسنده مدعي است كه ايران براي مقابله به مثل با كشورهاي غربي تلاش نموده تا عليه زيرساختهاي آمريكا اقدامات تهاجمي را انجام دهد. وي در ادامه به اهداف سايبري كشورمان اشاره مي كند و مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران در وهله نخست خواهان آنست تا عليه سلطه آمريكا بر فضاي مجازي جهاني و زيرساختهاي آن كشور فعاليت نمايد. مقابله با حملات خارجي ويروسي نيز از ديگر اهداف ايران است. هدف ديگر جمهوري اسلامي ايران مبارزه با فعاليت هاي گروههاي ضد انقلابي در فضاي مجازي است." 

نويسنده در ادامه به قابليت "هكرهاي ايراني" اشاره مي كند و مي افزايد "هكرهاي ايراني قابليت گسترده اي در ايجاد حملات اينترنتي دارند كه از جمله آنها مي توان به دست يافتن به اطلاعات حساب هاي بانكي و ايجاد ترافيك اينترنتي اشاره كرد." نويسنده مدعي است كه ايران حدود يک ميليارد دلار را براي سرمايه گذاري در زمينه توسعه فناوري سايبري اختصاص داده است." 

تحليلگر اين مقاله به وجود مراكز آموزشي و دانشگاههاي مختلف ايراني كه در زمينه مسائل سايبري فعال اند اذعان مي كند و مي افزايد "در ايران مراكز تحقيقاتي متعددي در زمينه فناوري سايبري وجود دارند. همچنين دانشگاههاي مختلفي در ايران در زمينه تربيت نيروهاي زبده در اين زمينه فعال هستند. جمهوري اسلامي ايران براي استفاده از متخصصين حوزه فناوري ارتباطات و رايانه شركت هاي ارتباطي متعددي را تاسيس كرده است. اين سرمايه گذاري از سوي وزارت علوم ايران انجام شده است. مركز "تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات يكي از مراكز مجهز ايران در اين زمينه است." 

نويسنده با اذعان به وجود دانشگاههاي پيشرفته كشورمان در زمينه تربيت نيروهاي متخصص در حوزه علوم و فناوري مي افزايد "از جمله دانشگاههاي ايران كه در زمينه فناوري اطلاعات، مهندسي رايانه و آموزش در اين زمينه فعال اند مي توان به دانشگاه "شريف" اشاره كرد. اين دانشگاه مهندسين رايانه، رياضيات و الكترونيك را تربيت كرده است. دانشگاه "اميركبير" نيز از ديگر دانشگاههاي تهران است كه در زمينه علوم رايانه اي، مهندسي رايانه و فناوري اطلاعات فعال است. فارغ التحصيلان اين دانشگاه در زمينه امنيت داده، مهندسي رايانه و امنيت اطلاعات فعال اند. دانشگاههاي ايران آزمايشگاههاي تحقيقاتي مجهزي نيز در زمينه تجزيه و تحليل سيستم هاي امنيتي دارند." 

نويسنده به موفقيت شبكه اينترنت داخلي اشاره مي كند و مي افزايد "شبكه اينترنت داخلي، حملات ويروسي و حملات سايبري خارجي عليه تاسيسات و زيرساخت هاي ايران را دشوارتر مي سازد. پروژه تاسيس اين شبكه داخلي از سال 2009 آغاز شد و ايران موفق شده تا خدمات ايميلي مجزا و سيستم عمليات مستقل را ايجاد نمايد. وزير ارتباطات ايران نيز در مارس سال 2012 اظهار داشت كه ايران در عرض 18 ماه مي تواند شبكه مجازي مستقلي را تشكيل دهد و از وابستگي به شبكه جهاني اينترنت بي نياز شود." 

نويسنده به تاسيس مركز "ماهر" از سوي كشورمان اشاره مي كند و مي افزايد "ايران مركز امنيت اطلاعاتي را بنام "ماهر" تاسيس كرده است كه بخشي از وزارت فناوري ارتباطات ايران محسوب مي شود و وظيفه تعليم متخصصين براي مقابله با حملات سايبري را برعهده دارد. اين مركز توانسته افراد ماهر و تخصص يافته اي را براي مقابله با حملات سايبري و دفاع از وب سايت هاي دولتي و شركتهاي خصوصي تربيت نمايد. همچنين از ديگر نهادهاي فعال در اين زمينه مي توان به تشكيل پليس سايبري جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان "فتا" ياد كرد كه وظيفه آن مقابله با جرائم و تهديدات سايبري است. اين مركز ابزارهاي پيشرفته اي براي نفوذ به رايانه ها و شبكه هاي اطلاعاتي در اختيار دارد." 

وي به توانايي هاي سايبري سپاه پاسداران اذعان مي كند و مي افزايد "كارشناسان غربي معتقدند كه قابليت هاي سپاه پاسداران جزو برترين قابليت ها در عرصه جنگ سايبري در سطح جهاني است. در سال 2008 بررسي انجام شده توسط نهاد تحقيقات دفاعي فناوري مدعي شد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران بيش از 2.400 نيروي متخصص در عرصه سايبري در اختيار دارد و بودجه اي 76 ميليون دلاري را براي اين منظور در نظر گرفته است. همچنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران داراي قابليت جنگ اطلاعاتي است و قابليت هاي سيستم جنگ الكترونيكي را ايجاد كرده كه از طريق آن مي تواند رادارها و دستگاه هاي ارتباطي را رديابي نمايد. در سال 2011 ميلادي بود كه سپاه اعلام كرد از طريق قابليت هاي خود در جنگ سايبري توانسته پهپادي جاسوسي را ساقط نمايد." 

نويسنده در ادامه به گروه هكر "آشيانه" اشاره مي كند و با اذعان به قدرت آن مي افزايد "گروه آشيانه متشكل از گروهي از هكرهاي ايراني است كه قابليت هاي قابل توجهي دارد. ارتش سايبري ايران كه جمعي از متخصصان رايانه اي در آن شركت دارند نيز به مقابله با حملات ضد انقلابيون مي افزايد. سازمان بسيج نيز "شوراي فضاي مجازي" خاص خود را در سال 2010 ميلادي تشكيل داده است. 

نويسنده با اذعان به پيشرفت هاي كشورمان در عرصه سايبري مي افزايد "واضح است كه پيشرفت هاي قابل توجهي در فعاليت هاي سايبري ايران وجود دارد." 

نويسنده در ادامه ادعا مي كند كه حمله به بانكهاي آمريكائي و شركت نفت سعودي "آرامكو" از سوي هكرهاي ايراني بوده است و در اين باره مي افزايد "در گزارشي كه از سوي دولت آمريكا در سپتامبر سال 2012 ميلادي منتشر شده بود آنان مدعي شده بودند كه در حمله به بانكهاي آمريكائي از جمله بانك "مورگان چيس" و "سيتي گروپ" از سوي هكرهاي ايراني انجام شده بودند. در آگوست سال 2012 ميلادي نيز بيش از 30 هزار رايانه شركت نفت سعودي "آرامكو" هدف حمله هكرها قرار گرفتند با ويروسي بنام "شامون" به آنان حمله شد. در اين حمله نيز كارشناسان غربي مدعي شدند كه اين حمله سايبري از سوي هكرهاي ايراني بوده است." 

نويسنده با اذعان به توانايي هاي كشورمان در عرصه سايبري مي افزايد "ايران توانايي هاي پيشرفته اي در زمينه جنگ در فضاي سايبري دارد كه يك تهديدي جدي براي رژيم صهيونيستي، آمريكا و كشورهاي غربي محسوب مي شود.كارشناسان آمريكائي اذعان كرده اند كه نبايستي قابليت هاي ايران در حمله عليه زيرساختهاي آمريكا ناديده انگاشته شوند. تهديد سايبري ايران عليه كشورهاي غربي و رژيم صيهونيستي موضوعي جدي است. ايران داراي متخصصاني ماهر و زيرساختهاي علمي توسعه يافته است." 

وي در بخش پاياني مقاله خود به رژيم صهيونيستي توصيه مي كند تا توانايي خود را براي مقابله با حملات سايبري هكرهاي كشورمان ارتقا دهد. 

برچسب ها: ایران ، اسرائیل ، سایبری ، اذعان ، iran ، cyber
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
همیشه زنده باشند جوانان مومن ایران اسلامی
آخرین اخبار