معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: تبدیل هرمزگان به قطب صنعتی کشور حق مردم این مرز و بوم است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛
 محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران در بندرعباس با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این استان افزود: دولت مصمم است با توجه به ظرفیت های هرمزگان، این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کند که حق مردم این استان است.

وی با اشاره به برگزاری چهار کار گروه زیربنایی سواحل دریای عمان تصریح کرد: 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر بناهای ساحلی هرمزگان اختصاص یافته است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود وزارت نیرو را موظف کرد ، نیروگاه گنو را تا خردادماه سال آینده تکمیل و بهره برداری کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین صدور پروانه های صیادی سازمان شیلات کشور در هرمزگان را با هدف رفاه و آسایش صیادان ، جلوگیری از تخلفات صید ، ایجاد شغل و صید بیشتر ، بطور کامل در اختیار استاندار هرمزگان قرار داد.

رحیمی سازمان مناطق آزاد را هم مکلف کرد نسبت به ساخت و گسترش منطقه ویژه اقتصادی شهرستان جاسک اقدام کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : برای تکمیل راه بندرعباس - جاسک - کنارک 180 میلیارد تومان دیگر نیاز است که وزارت راه و شهرسازی با 100 میلیارد تومان آن را کامل می کند.

معاون اول رئیس جمهور از سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد تومانی دولت در زمینه نفت در شهرستان جاسک هم خبر داد و افزود: این اعتبار تا 35 هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی در خصوص راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت : با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه 35 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می شود./ب




برچسب ها: هرمزگان ، قطب ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.