رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته، شهرضا رتبه نخست استان اصفهان را به لحاظ کیفیت تولید عسل به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبدالرضا تاکی اظهار داشت: صنعت کشاورزی شهرضا با حدود 19 هزار هکتار کشت زراعی و باغی و تولید سالیانه 75 هزار تن محصولات مختلف زراعی، باغی و گلخانه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در سطح استان اصفهان مطرح است.

وی ادامه داد: با وجود کمبود محسوس منابع آبی در سطح این شهرستان، شاهد تولید محصولات باغی و زراعی با کیفیت همچون گندم، جو، ذرت، انار، سیب درختی، گردو و بادام و ارائه گسترده آن به بازارهای بزرگ داخلی و خارجی هستیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا، تولید چشم‌گیر محصولات دامی را از دیگر موفقیت‌های این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شهرضا با تولید سالیانه 68 هزار تن شیر و 51 هزار تن گوشت قرمز از جایگاه مناسبی در سطح استان اصفهان برخوردار است.

وی در ادامه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تداوم آثار مخرب خشک سالی در صنعت کشاورزی شهرضا را از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان این شهرستان ذکر کرد و گفت: براساس مطالعات انجام گرفته با اجرای آبیاری تحت فشار تا میزان 50 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌شود و در این راستا  آبیاری قطره‌ای در وسعتی حدود 322 هکتار و آبیاری بارانی با وسعت 293 هکتار در سطح شهرستان شهرضا اجرایی شده است.

تاکی، ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری را از دیگر نیازهای صنعت کشاورزی برای مقابله با پدیده خشکسالی دانست و بیان داشت: تهیه و توزیع 49 کیلومتر لوله پلی‌اتیلن به منظور انتقال آب در مسیرهای عمومی، احداث سدهای ذخیره آب کانال‌های بتنی، بازسازی قنات‌ها، یکپارچه سازی اراضی، کشت مکانیزه گندم در سطحی به مساحت 2500 هکتار و هم‌اندیشی با نخبگان و متخصصان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای ایجاد تحولات ساختاری در صنعت کشاورزی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه تسهیلات مناسب به فعالان بخش کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های کارگروه کشاورزی شهرضا برشمرد و عنوان کرد: براساس سیاست‌های تدوین شده و با تلاش و پیگیری فرماندار شهرضا، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال تسهیلات مناسب با نرخ هفت درصد به فعالان صنعت کشاورزی ارائه شده است و براین اساس انتظار داریم، زمینه اشتغال 600 نفر در سطح مراکز گلخانه‌ای، دامپروری و صنایع تبدیلی که از محل این تسهیلات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، مهیا شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا، تولید محصولات ارگانیک را جزو مهم‌ترین سیاست‌های کشور در جهت افزایش سطح تولید و صادرات برشمرد و تأکید کرد: براین اساس کمیته‌ای متشکل از شش نفر متخصص و کارشناس گیاه‌پزشکی با بازدید از باغ‌ها و مراکز گلخانه‌ای شهرضا، روش‌های تولید محصولات ارگانیک را به شکل اصولی به تولید کنندگان و کشاورزان آموزش می‌دهند.
برچسب ها: شهرضا ، کشاورزی ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.