رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: بی توجهی مسئولین به تعداد بیماران سوخته در واقع خیانت به بیمار است هر مریض سوختگی باید در بیمارستان یک اتاق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمد جواد فاطمی، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی امروز صبح در دومین همایش بین المللی سوختگی در مرکز همایش های رازی ضمن تبریک به پزشکان 15 خرداد جهت پیوند اولین دست گفت: امامی رضوی با حضور در این همایش توجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به مسائلی از این دست نشان داد.

وی اظهار امیدواری کرد: این کنگره در سال های آتی به واقع معتبر و در سطح جهان و دارای مهمانان خارجی زیادی باشد.

وی هدف از این همایش را این گونه اظهار کرد: تبادل اطلاعات علمی، آموزش صحیح به گروه های هدف، ایجاد ارتباط بین مراکز سوختگی و مهم تر از همه فریادی در این خاموشی که برای سوختگی و سوختگان وجود دارد.

وی در خصوص مرکز تحقیقات سوختگی گفت: این مرکز در سال 86 تاسیس و اقدامات جدی خود را در سال 89 آغاز کرد.

این مرکز در وضعیت معلق با موفقیت اصولی و نیاز به کسب امتیاز لازم برای موافقت اصولی دارد ما فعلاً فقط یک منشی در مرکز تحقیقات سوختگی داریم. مدارک این مرکز به دانشگاه ها و از آن جا به وزارت خانه ارسال شد.

وی ادامه داد: این مرکز بودجه مستقل ندارد و نیاز جدی به حمایت مادی، نیروی انسانی، و معنوی دارد.
 فاطمی تصریح کرد: از سال89 تعداد 62 طرح تحقیقاتی مرکز تحقیقات سوختگی داشته که از این میزان 4 عدد پایان یافته و 24 عدد در حال انجام است و همچنین 24 عدد دیگر نیز به معاونت پژوهشی دانشگاه رسیده است.

وی افزود: این مرکز همچنین ده طرح جدید دارد 4 مقاله نیز با ISI  و بدون ISI چاپ شده است.

وی با بیان این که تمام مسئولین باید در این امر همکاری کنند افزود: باید به کار تیمی احترام بگذاریم و جایگاه خود را پیدا کنیم

فاطمی ادامه داد: در تمام مسائل درمان سوختگی مشکل داریم زیرا فقط می خواستیم به بقا برسیم اما از حالا به بعد باید هدف گذاری شویم و کارهایی را جهت درمان و پیشگیری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: چرا باید این همه مردم در مدرسه ، کارخانه، بازار و ... بسوزند و حتی هیچ کس حاضر به پاسخگویی نباشد.

وی عنوان کرد: در حوزه سوختگی هر مریض نیاز به یک اتاق دارد و اگر چند مریض در یک اتاق باشند در واقع خیانت به بیمار است.

وی اذعان داشت: بیمار رها می شود نه کلینیکی و نه حتی جایی برای درمان وجود ندارد کسی که سوخت در واقع تا آخر عمر گرفتار می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان سوختگی را همچون آتش ابراهیم بر مردم گلستان کرد./ح
برچسب ها: سوختگی ، بیمارستان ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار